tisdag 3 juli 2012

Host!

Jag är tamejfan förkyld igen. Tror jag har snittat på en gång i månaden detta år. Hate it! Men så länge det inte är feber så kör jag på. Fick frågan för nån vecka sen av min kusins flickvän, vad hon kunde träna för nåt när hon är förkyld.
Det är ju knivigt det där. Man är ju verkligen inpräntad på att man inte får träna när man är förkyld. Men jag tycker inte man ska vara rädd att träna för lite förkylning. Vid feber däremot så är det vila som gäller. Men hosta och snuva är inget som hindrar. Man får helt enkelt bara lyssna på kroppen. Har man otur så bryter det ut och man blir mer sjuk, men för mig har det iaf inte varit nån fara. Idag har jag kört 3 pass trots snuva och hosta, känns kanon!

Vi startade dagen med en powerwalk på 60 minuter Sen efter en sen frukost (lunch för många andra) så åkte vi till gymmet och där blev det 30 minuter på crosstrainern. Lyckades förbruka 6km och 340 kalorier, sen körde jag 10 set bröst och 6 set axlar.
Nu ikväll tänkte jag ta en liten kortisrunda på 3km jogg. Eftersom det bara var 3km så sprang jag på lite mer än vanligt. När jag kom hem och kollade min Endomondo så visade det sig att runden var nästan 5km och jag hade klarat av den på 25 minuter.
Personligt rekord - CHECK!!

En mycket bra träningsdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar