onsdag 18 augusti 2010

Ta tag i saker och ting

Har inte skapat någon rubrik än eftersom jag inte vet än vad målet ska bli. Bestämde att i helgen ska det mätas också. Varenda liten kroppsdel ska mätas. Eller inte. Men det blir iaf överarm, bröst, mage, rumpa, lår och knä. Sen kommer jag mäta en gång i månaden bara.
Målet ska nås söndagen 7 november, så det är exakt 11 veckor från söndag, ca 2,5 månad med andra ord. Det är ju fan inte länge kvar till jul ju. Bah!
Låt säga mellan 0,5 och 1 kg i veckan, typ 0,75 gånger 11 veckor. Det blir 8,25kg (ja, jag tjuvräknade på mobilen).
Så 8 kg ungefär på 11 veckor, det blir ju lika många kg som sist. Har jag klarat det en gång så ska jag klara det igen. Ska väga mig också och se vad det blir för jämn och bra siffra som mål. Det ska ju kännas bra liksom.

Men jag kan iaf börja med matintag och träning.

Mat
1. 0,75 dl havregrynsgröt, bär, mjölk, kaviar, 2 ägg
2. Yoghurt och müssli
3. kycklingfilé, sallad, keso
4. 2 skivor grovt bröd och en burk makrill
5. protteshake och 2,5 riskaka
6. kycklingfilé, sallad, keso

Träning
4 övningar bröst, 2 övningar framsida axlar, 2 övningar triceps.

Reflektion
Jag är peppad, rädd, nervös och taggad allt på samma gång.

Men nu kör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar