lördag 26 mars 2011

Bebisstatus vecka 11


Blev lite sugen på att följa min mages utveckling här nu när det förhoppningsvis kommer hända grejer.

Idag är jag inne på dag 71 av 280, alltså 209 dagar kvar. På ett ungefär.
Jag har precis passerat en fjärdedel av min graviditet. Man brukar sägar att risken för missfall minskar med 65% i vecka 13 och där är vi äntligen snart.
Lillfisen är ca 40mm stor och kan faktiskt redan gäspa, suga och svälja.

Jag mår inte lika illa längre, men jag blir sjukt lätt andfådd. Ligger inte alls på samma kapacitet som vanligt. Kunde inte ens följa med Damir på morgonpromenad, för det hade aldrig blivit nån förbränning för honom eftersom jag inte kan gå så himla fort. Men ska iaf ta mig iväg till gymmet nu strax. Tänkte köra en timme med blandat cross, gång och cykel.
Har iaf kommit igång lite lätt nu igen. Det blir inte alls samma sorts träning som förut, men kondition blir det iaf. Ska verkligen försöka att inte öka så mycket i vikt. Blir ju så jävla mycket att loosa sen i sånna fall.

Nu blir det iaf lite träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar