tisdag 5 april 2011

Bebisstatus vecka 12


Bjuder på lite av min obäddade säng också. Jag är sjukt slö när det gäller att bädda sängen. Man ska ju ändå lägga sig i den snart igen.

Som ni ser är inte magen nåt direkt större. Kan hända att den känns lite hårdare i putet under naveln. Förut var det bara mjukt där.
Nu är det 200 dagar kvar till beräknat datum. Lillfisen börjar få tandanlag och kan svälja. Tydligen så är navelsträngen en färdig länk mellan oss nu. Så allt jag stoppar i mig får även lillfisen. Så jag försöker att äta mindra socker nu. Vill ju hellre ha en smal bebis än en tjock som ska komma ut där nere. Sen får den gärna bli en knubbis, men inte vid själva ankomsten.

Jag mår bättre. Mycket bättre. Mår knappt illa alls längre, men har fortfarande inte så stor matlust. Så det blir rätt små portioner, vilket jag tycker är helt ok faktiskt. För jag har blivit smalare på andra ställen än just magen. Och det är ju alltid kul.

Det som är lite jobbigt nu är att jag är nära att svimma varje gång jag reser mig upp efter att ha suttit ett tag. Eller om jag är nära att svimma vet jag ju inte, men det känns som det iaf. Det bara snurrar i skallen på mig i några sekunder.

Om några dagar går vi in i vecka 13. Inga garantier men det känns ju jävligt mycket bättre iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar