måndag 25 april 2011

Working girl

De kommande dagarna, eller rättare sagt veckorna kommer det bli jobba av. Jag har ju lite smått panik över pengasituationen just nu. Det är inte så att vi sitter i sjön direkt, men jag gillar inte att inte veta hur min inkomst kommer se ut. Så nu har jag skrivit upp mig på massa jobb. Känner mig hyffsat pigg, blir lite trött på kvällarna, men absolut ingen fara. Så jag tänker helt enkelt passa på att jobba så mycket jag bara kan nu.

Denna veckan blir ju en dag kortare, vilket inte är så bra för mig. För det lilla jag jobbade förra veckan och det jag får ihop den här veckan blir min lön i maj. 1,5 veckas jobb ger ju inte speciellt mycket.
Men jag har bokad upp mig tisdag, onsdag dagtid hos min gamla chef som behövde hjälp med lite admingrejer. Direkt därifrån åker jag till hemtjänstjobbet och jobbar kvällspasset där. Torsdag dag kör jag på HSB igen (mitt gamla jobb innan skitstället). De behöver också hjälp inne på kontoret, så det är ju perfekt för mig. På kvällen blir det hemtjänst igen. Fredag kör jag på HSB igen. Så jag hoppas få ihop närmare 60 timmar iaf.
Sen är april slut och jag kommer få en lön i maj på ca 7500 kr. Känns rätt förjävligt faktiskt!!!! Det är nästan bara en tredjedel av vad jag brukar få ut.
SKKKKKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!!!!!!!!!!!!!!!

Detta betyder att det inte blir nån shopping alls, inget onödigt ätande ute. Drar man inte in några pengar så får man fan inte göra av med några heller.
Det är betyder kaos i mitt huvud. Jag är knäckt över det här. Hatar verkligen att inte få in pengar. Men jag kan inte göra mer än jag gör nu. Jag ska ju fan jobba både dag och kväll alla dagar. Aja, have to let it go.

Nästa vecka kör jag 3 kvällar och räknar med att HSB behöver hjälp dagtid. Om inte HSB behöver mig så ska jag boka upp fler hemtjänstpass. Men det bästa vore en heltidsvecka dagtid på HSB och sen extra på kvällarna. Jag tror nog att HSB behöver den hjälpen, men inget är klart än.
Veckan efter det är jag bokad 6 dagar på hemtjänsten, så då vet jag inte om jag pallar jobba så mycket extra. Men kanske nåt kvällspass funkar iaf, vi får se.

Efter den veckan har jag inte bokat nåt mer, men jag kommer försöka boka upp mig på samma sätt hela maj. För sen är det flytt som gäller.
Om allt går som det ska nu med avtal och grejer så flyttar vi sista helgen i maj. Det är bara en månad dit. Känns helt galet. Jag har sjuuuuuuuuuuuukt mycket saker som måste fixas innan flytten, samtidigt som jag då ska försöka jobba både dag och kväll. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop allting, men på nåt sätt ska det gå.

Några av sakerna jag måste fixa är:
# Hitta en som vill hyra lägenheten i andrahand. Skriva avtal och skicka in en ansökan till bostadsrättföreningen. Och sen bara hålla tummarna att dem godkänner detta.

# Fixa ordning i lägenheten. Har lite småsaker som liksom bara inte blivit av, såsom några golvsocklar som bara ska limmas på plats. En plastkåpa för ett litet elhål i väggen, en golvlist. Lite sånt smått och gott.

# Ordna boende i nya staden. Kan ju vara bra att ha nån stans att ta vägen.

# Fixa med papper till akassan, arbetsförmedlingen mm.

# Adressändring och sånt där härligt man måste fixa med vid flytt.

Jag har inte ens koll på vad det är jag behöver fixa med innan jag flyttar. Så ni kan ju förstå den lilla paniken som bubblar inuti mig. Samtidigt som lillfisen bara växer där inne också.
Så är ni experter på det här med flyttar, så snälla skriv lite tips vad jag ska tänka på. Vill inte gärna glömma bort nåt viktigt som jag borde ha tänkt på.

Så om jag nu inte hinner skriva så mycket här så vet ni att det är för att jag är ute och jobbar asset av mig.

Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar