tisdag 12 september 2017

Tiden springer iväg...

Satt precis och skrev med en väninna om att jag  behöver bli bättre på att stressa mindre. Nu, några minuter senare så inser jag att jag inte haft tid att uppdatera här på en vecka och valde rubriken "tiden springer iväg". Jag vet inte om det är positivt eller negativt att jag inte hunnit med. Men jag väljer ändå att se det som positivt eftersom den "gamla Nina" hade även om inte tiden fanns ändå uppdaterat i bloggen. Det är nämligen så jag gjort i väldigt många år, även om jag vet att jag inte måste lägga tid på nånting så har jag ändå gjort det bara för att få det gjort. Vilket har lett till en väldigt stressig tillvaro som fått mig att inte må så bra. 
Men med lite hjälp utifrån så försöker jag bli bättre på att faktiskt låta mig själv skjuta på sånna saker som inte är akuta. Som t ex att uppdatera här. Nu har det inte varit medvetet att jag valt att inte uppdatera, men kanske har jag kommit tillräckligt långt att jag gör det undermedvetet... 

Jisses vad jag svävade iväg lite där, men så blir det ibland :)

En hel helg har hunnit passera sen sist. I lördags var jag på kvartalsutbildning i Bodypump. När man är licensierad instruktör hos Les Mills så krävs det att man deltar på minst två utbildningar varje år för att få behålla sin licens. Vi kommer ha en Superrelease på Nordic Wellness den sista september, så jag har fram tills dess på mig att lära mig den nya koreografin. Jag tror jag får den på fredag, så två veckor får man på sig alltså att lära sig allt utantill. 

Dieten känns fortfarande helt ok, det närmar sig 40 dagar nu. Det känns riktigt bra att jag snart är halvvägs. Och faktiskt kan jag tycka att det är skönt att det är ett bra tag kvar så jag har tid på mig att fortsätta gå ner i vikt och bli smalare. Kanske räcker det med 100 dagar på underskott för att sen försöka stabilisera det lite mer och försöka hitta en lagom nivå. 
Aja, det är långt kvar dit och det är bara ta en dag i taget. 

Jag har fortfarande ingen tanke att ställa mig på vågen, utan kör på känslan. Idag har jag en grymt härlig känsla i kroppen. Jag sprang samma 5 kilometer som förra tisdagen och kände inte av nåt ont alls i kroppen. Inte ryggen, inte höften, inte nånting, så jäkla härligt. Det var ju ett mål jag hade när jag körde igång dieten, att kunna springa utan att få ont pga att jag är för tung. Väldigt trevligt formbesked måste jag säga. Jag sprang samma sträcka på två minuter kortare tid, så jag har ju ändå pressat mig själv under löprundan. Vilket gör att det känns ännu bättre att kroppen är med mig. 

Letade fram ett par nygamla tights ur garderoben. Ett par shape-tights från Röhnisch med jättehög midja. Jag fattade tycke för den här höga modellen efter graviditeten med Emilija och jag gillar den verkligen fortfarande. Det är så skönt att slippa att bilringen hänger över byxkanten. Nu har ju jag rätt smal midja och tycker de är superskönt och ger bra stöd. Så jag kan verkligen tänka mig att man känner stor skillnad om man har lite större mage som kommer tightas till och hållas på plats av den här modellen. 



Det får bli dagens tips från mig, testa Röhnisch shape-tights med hög midja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar