onsdag 4 november 2009

Ibland vill jag bara inte

Kläderna är strukna och hänger på galgar i hallen.
Stövletterna står placerade innanför ytterdörren.
Kameran på golvet vid skorna, näsdukarna likaså.

Jag vill inte. Vill verkligen inte.
Ångest. Mår inge bra alls. Vill krypa ner och vakna på torsdag istället.
Ha den här dagen avklarad redan.
Har en sån obehagskänsla i min kropp, lite lätt illamående hela tiden.

Se alla gamla vänner och bekanta som inte är en del av mitt liv längre.
Se alla gamla vänner och bekanta och inse att jag inte är en del av deras liv längre.
Se henne med honom.
Se honom med henne.
Se kistan och inse att det här blir mitt sista farväl.
Säga farväl och inse att det var sista gången.

Vill inte! Känns som paniken är nära. Vill verkligen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar