tisdag 27 april 2010

Biggest looser

Fastnade framför tv´n för ovanlighetens skull. Jag vet inte när det var sist jag såg ett helt program. Dels beror det väl på att Damir är världsmästare i zappning, men sen finns det så mycket annat som kommer före tv-tittande nu förtiden. Anyway, jag fastnade framför biggest looser.
Jävlar i havet vad stora dem är. Men jag gillar programmet. Jag ville att dem skulle köra även här i Sverige, då hade jag helt klart anmält mig. Men nu har jag ju lyckats rätt bra på egen hand.
Men dåliga samvetet kommer ju direkt när man ser hur man borde kämpa och hör vad de säger till deltagarna.
"Man måste vilja själv, ingen annan kan skapa din vilja och göra jobbet åt dig".
Så jävla logiskt men så jävla svårt att inse ibland.

Jag har fuskat så sjukt mycket den senaste tiden. Inte med träningen men med kosten. Damir är ju också ett träningsfreak som en annan och han är väldigt noggran med kosten. Men han har ett annat upplägg än vad jag har. En ätardag i veckan och andra dagar än den så är det inte tillåtet med nåt alls.
Det har funkar skitbra för honom när han bor själv upp i Norrland, men det funkar väldigt dåligt tillsammans med mig här nere i Stockholm. Det är svårt med endast en ätardag, så det har spårat ur lite med flera ätardagar (typ fredag - söndag).
Mitt upplägg har ju varit lite så att jag undviker onyttigheter men de är ändå inte förbjudna. På så vis så blir det inget frosseri när väl är tillåtet.
Jag ska återgå till mitt upplägg nu när han åker hem. Jag får inte låta det rinna iväg mer nu. Jag har inte gått upp nåt av de 8 kg som var mitt mål, men jag har heller inte fortsatt neråt. Så nu är det dags att ta tag i saken igen och bränna bort fläsket.

Men nåt som är grymt kul är att musklerna börjar svara rejält nu på den hårda träningen. Jag kan köra riktigt tungt på vikterna och det syns i spegeln. Skulle jag bara bränna lite så skulle det nog se riktigt bra ut.

Så nu är det dags att skärpa sig med kosten och bara köra på. Jag har ju klarat det förut så varför skulle jag inte klara det nu.
Och ska jag vara helt ärlig så ångrar jag inte att jag fuskat lite med kosten, för vi har det så sjukt härligt, så det är värt att det har stått still på vågen en månad.

Nån mer som är sugen på att loosa några kilon innan bikinisäsongen är här?

Kör bara kör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar