söndag 2 maj 2010

Uppe i ottan och bakar

07.30 vinglade jag upp ur sängen. Jag har en så grym träningsvärk att jag starkt funderar på att aldrig någonsin mer köra ett benpass i hela mitt liv igen. Försökte smyga upp så jag inte skulle väcka Damir, men när jag tittade på honom såg jag att han låg och tittade på mig. Han sträckte ut armen för att fånga in mina lår så jag ställde mig vid sängkanten.
"Förlåt att jag somnade ifrån dig igår babe"
Haha, jag svarade inte ens utan böjde mig bara ner och pussade honom i pannan. Jag tror nästan han somnade innan min mun nådde fram till hans panna.
Smög ut i köket och började plocka fram grejer för att baka matbröd.
Idag är sista dagen och han ska få det bästa. Han älskar när jag bakar det här brödet, så idag ska han få det färskt till frukost.

Imorgon åker han tillbaka hem.
Jag försöker på nåt sätt intala mig själv att jag tycker det ska bli lite skönt. Men det liksom funkar inte. För det känns piss att han ska åka.
Jag vill ha mitt liv med honom, min vardag och min helg.

Igår var vi ute och käkade lite indiskt. Bara satt och snackade i flera timmar. Kom in på hans familj, varpå han utrycker att han måste ringa sin mamma. Jag frågade om hon hade ringt eftersom det blev så akut bråttom att ringa henne. Nej nej, han kände bara att han ville ringa när vi pratade om henne.
Haha, så han ringde och pratade.
Jag tänker lära mig jugge, jag satt och bara iakttog honom. Ville så gärna förstå vad han sa.
Jag sa åt honom att hälsa. Jag är grymt nervös för att träffa hans familj.
Har aldrig varit med en utlänsk kille förut och han har skrämt upp mig när det gäller hans mamma. Hon är vild, säger han.
Han berättade att hon redan pratar om att ta med mig ner till Jugge och att hon är jättenyfiken på mig. Så nu blir jag ännu mer nervös!

Nähä, nu hör jag honom skruva på sig där inne i sovrummet. Ska nog ta och krypa ner under täcket igen. Brödet är ju inte klart förs om en timme ändå.

Godmorgon på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar