torsdag 13 maj 2010

Axelpass

Igår piskade jag mina axlar riktigt riktigt hårt. Ni vet så hårt så att ryggsäcken känns som bly när man går hem. Och när man vaknar på morgonen så hänger armarna som två livlösa lemmar på sidan av kroppen.
Upplägget var att köra samma schema som jag brukar, börja i Smithen och avsluta med nån sorts intervall-grej som Dee visade mig och några övningar där emellan såklart.

Värmde upp gjorde jag också, dock bara 5 minuter men bättre än ingenting iaf. Självklart värmer jag inför varje övning också. Men iaf...
Självklart var Smithen upptagen när jag kom ner. Det var till och med kö, så det var bara lägga om schemat direkt.
Men det gick så sjukt jävla bra. Musklerna svarar grymt bra nu och jag känner mig stark som en oxe.

En kompis följde med och tränade förra veckan, hon behövde en del introduktion. Jag insåg att jag verkligen saknar instruktörsbiten alltså.
Vet inte om jag nämnt det här, men jag är utbildad instruktör i bl a spinning, pump och motionsgympa. Men det var lääääääänge sen jag ledde nåt pass.
Men jag saknar det. Nu börjar jag komma i form igen och det skulle vara grymt kul att köra igång igen.

Tänkte dela med mig om hur ett axel-pass kan se ut för mig.

¤ Uppvärming 5 min cykel
¤ Uppvärming hantlar, mycket lätt vikt
¤ 4 ökande set stående hantellyft åt sidan och rotation framåt
¤ 4 ökande set sittande hantelpress
¤ 4 ökande set hantellyft stående lutande framåt mot bänk
¤ 4 ökande set baksida ståendes i cablecrossen
¤ 3 set intervall sittande framåtböjda hantelyft + sittande hantellyft åt sidan. Utan vila mellan.
¤ Avslutar med kondition på crosstrainern i 20 min.
Grymt skönt pass, men som sagt man är helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar