måndag 31 maj 2010

Götet

5 timmar på tåg, fi fan säger jag bara. Men lite sova, lite äta och mycket läsa så kom jag fram tillslut. Vi spenderade hela torsdan på Liseberg. Fy tusan vad jag gillar att åka en massa karuseller. Men OJ vad jag kände mig gammal. Först blev jag illamående av snurrkaruseller, det har jag aldrig blivit tidigare. Sen kom jag på mig själv att titta på småtjejerna som sprang omkring dyngsura i nästan inga kläder alls och tänka "usch, stackarna kommer bli förkylda imorn". WHAT! Ingen dålig tantvarning där inte.
Tyvärr mådde jag riktigt risigt, men bet iaf ihop så gott jag kunde. Inte så kul för Tezzan att behöva hänga med en trött, sliten grönsak liksom.
Efter en heldag på Liseberg så deckade vi båda två på hotellet.

Dagen efter stod det shopping på schemat. Men jag har så sjukt dåligt med dolares efter alla flygresor, så det skulle absolut inte bli nån shopping alls för min del. Jag sa att jag självklart skulle följa med, men no shopping.
Eehh!
Ungefär 10 minuter efter jag sagt just dem orden så stod jag i kassan på Esprit och betalade för ett linne som jag bara var tvungen att ha. Sen rann det på. När vi kom tillbaka till hotellet hade jag 7 olika påsar.
Damn it!

Eller ja, 8 påsar var det ju. Den 8e var systemetkassen :P
Som alltid när vi är i Götet så har vi ingen aning om vart vi ska gå ut. Vi frågade runt lite på stan och Nivå verkade vara det stället med mest folk och mest dans. Där det inte skulle krylla av youngsters. Det är helt sjukt alltså. Jag är i götet minst en gång per sommar och jag har nästan aldrig kul på krogen. Eller jo, förra året var vi på Berså en söndag och måndag. Det var skitkul! Jag frågade om hur det var på helgen och killen jag frågade sa att det var typ 18 där på fredagar. Så no no!
Vi drack en del på hotellet, gjorde oss snygga för utgång och sen bar det av mot nivå.

Ett sjukt avslut på kvällen som jag skrev igår. En kille blev ihjälskjuten på dansgolvet. Tjejer grät, killar var nyfikna, andra tjaffsade för att de ville ut när vakterna höll oss kvar på stället.
Njae, det blev ingen topputgång denna gång heller.

Kom igen Götet. Jag kommer tillbaka i augusti och då får det fan bjudas på nåt kul även på krogen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar