måndag 12 oktober 2015

Mammaträningen fortsätter

Jo då, vi kör på med träningen hela familjen. Men jag tar faktiskt en hel del dagar utan träning också, försöker att inte stressa tillbaka till 6 pass i veckan utan acceptera att det faktiskt duger jättebra med 3-4 pass också :) 
Lördagar och söndagar tränar jag och Damir tillsammans och hela familjen är på gymmet. Lördagar är Emilija i kidz club och på söndagar dansar hon. Man får ha barnvagn fram till klockan 14 om dagarna så då passar vi på. Jag har väldigt svårt att hitta samma motivation när jag tränar ensam som jag har när jag tränar med Damir. I spinningsalen är det en helt annan grej men på gymmet är det svårt. Vi kör oftast ett ryggpass och ett bröstpass, så resten av kroppen måste jag få till själv och jag lyckas väl sisådär med det. Som sagt, svårt att motivera mig när jag är själv. 
Torsdagar har blivit lite av en intervalldag, även det kör vi tillsammans. Förra torsdagen var det bara Damir som sprang medans vi andra hejade på. I torsdags gick jag med barnvagnen i högt tempo och sprang (lite lätt på tå) de sista två intervallerna. Så nåt kan jag iaf göra så jag inte bara står och tittar på, det är ju fullkomligt onödigt. Nåt kan man alltid göra :)

Helammar fortfarande Elvis och det här är en vanlig syn hemma hos oss. Han somnar 9 gånger av 10 efter maten. Paltkoma de lux ♥
Det sägs ju att amningen ska hjälpa till lite med viktnedgången så jag känner lite att jag borde skärpa till mig med kosten nu. Den dåliga karaktären sitter fortfarande i och jag är så otroligt sötsugen. Veckorna går hyfsat bra men på helgerna försöker jag inte ens. 
Allt eller inget är inget bra när det gäller kosten, lite svenskt "lagom" vore bättre :)

På onsdag kör jag min spinningklass och på söndag vickar jag för Bea. Imorn har jag bestämt träningsdate med Hanna så denna veckan blir det iaf 5 pass, det känns bra. Har gjort mat för hela veckan också, så finns inga ursäkter till att inte äta bra mat nu. Heja Nina, det är liksom dags att hitta tillbaka nu, kläderna ska sitta bra igen och spegelbilden reflektera en bild jag är nöjd med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar