onsdag 30 september 2015

Update

En liten uppdatering så här på onsdagskvällen. Har haft en riktigt bra dag idag, solen har värmt härligt  hela dagen. Tänk vad lite solsken kan göra för humöret :)
Dagen började med att jag hörde i babyvakten hur Emilija kröp upp hos Elvis och gullade med honom. Fantastisk grej det där med babyvakt, jag kan ju prata med dem nerifrån sovrummet. Så himla bra investering! 
När vi lämnat Emilija på dagis så drog jag och Elvis till gymmet, först ett spinningpass och sen lite coreträning på det. Känns att jag fuskat lite med mina plankor när jag inte gör de framsteg jag vill göra. Så innan läggdags ska jag göra 3 plankor så länge jag orkar. Om man bara ser till att göra dem så kommer resultaten ganska snabbt då det är en övning som man förbättras i ganska snabbt. När vi kom hem från gymmet var det Elvis tur att gymma lite ♥ Nu vänder han sig själv till sidoläge :)
Helt otroligt skönt att vara tränad och duschad innan lunch, dagarna blir så mycket längre och man får tid till mer utan stress. Ska försöka hålla den här rutinen nu :)
Idag hann jag både med tvättstugan och dammsugning innan vi hämtade Emilija vid 14. Då drog vi till Parken Zoo för att säga hejdå till alla djuren för den här säsongen. Tror aldrig jag fått se sån action på djuren som vi gjorde idag. Det var flera matningar vi lyckades tajma in och alla djur var framme och synliga, så det var ett riktigt lyckat besök :)

Barnen sover nu och jag är helt slut. Vet inte varför jag är så himla trött men den här veckan har jag somnat innan huvudet landat på kudden. På tal om kudde så har jag flyttat ner till vårt nya sovrum jag också nu. Damir har ju sovit där nere själv medans jag sovit med Elvis i dubbelsängen i sovrummet på övre plan, men nu så har vi flyttat ihop igen och Elvis slipper lyssna på mina snarkningar :) Men ska jag vara helt ärlig så saknar jag att somna in bredvid den här sötnosen. Han är helt underbar ♥ Damir är inte fy skam han heller men Elvis är svårslagen :)
Är så nöjd med nedervåningen nu, det är riktigt mysigt där nere nu. Lite ljuslyktor och en myshörna vill jag få till också. Ikväll ska vi testa mottagningen av wifi´t. Telefonerna funkar men inte jättebra, så det blir intressant att se om AppelTVn funkar. Annars har jag för mig det finns nån sorts förstärkare att köpa. Är inte så hemma på sånt där men det finns det alltid nån annan som är som man kan fråga :)

Nu ska jag ta mig ett varmt och skönt bad innan jag kryper ner i sängen. Skiter i att klockan bara är strax efter 21, jag är trött och då är det lika bra att sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar