onsdag 2 september 2015

Tvåbarnsmammalivet visar sig från den goda sidan...

Har man svårt att få tiden att gå så tycker jag man ska skaffa sig två barn, jösses! Det går ju kanon om man inte planerar in nåt, men så fort det kommer in nåt som måste göras under dagen så ökar risken markant att hela planeringen spricker och det känns som man inte hinner nånting men nu när kvällen kommer så är man ändå helt slut. Idag har jag tvättat och sålt en massa av Emilijas gamla kläder, så det har vart folk här och handlat. Kanonbra att kunna sälja av men hua vad jobbigt det är att ha folk som vill komma hit under hela dagen. Tror ju inte jag skulle palla stå på en loppis men vette tusan om inte det är bättre än den här lösningen. Aja, nu är dagen över och jag lever ju så jag ska inte klaga :)

Men hur kan man samla på sig så mycket kläder, det är ju sjukt. Nog för att hon växer men alltså högarna är ju enorma. Jag har sorterat ut allt som jag vill att Elvis ska ärva och resten ligger på matsalsbordet i storlekshögar. 

Högarna har iaf minskat lite så imorn tänkte jag lägga upp lite mer bilder och sälja dem som "klädpaket" ett för varje storlek. Sommarkläderna får jag väl lägga i märkta påsar och ta upp på vinden tills i vår då det är lättare att bli av med. Det är ett jäkla meck men det är ju kul att få in lite pengar för besväret :)

Träningen har blivit lite lidande nu i två dagar, men jag har gått i skyttetrafik tre trappor upp till vinden så lite har jag allt rört på mig. Märks att kroppen inte är van för ryggen är verkligen helt slut nu. 
Har träningsvärk i vaderna sen B.A.B.Y-träningen igår. Jag kände direkt när vi körde tåhävningar att jag skulle få träningsvärk och mycket riktigt :)
På tal om löpning så var jag och barnen och hejade på mina kollegor när de sprang Blodomloppet i Västerås i måndags. Kolla på bilden vilket stort gäng som representerar Westermo på banan. Skitkul! Jag saknar dem och det känns så härligt att man kan sakna sina kollegor så, framför allt chefen, haha!

Elvis fortsätter vara så där alldeles fantastiskt glad och snäll. Inte ett dugg partisk när jag säger att han är urgullig när han skrattar ♥
Andra skruttungen är alldeles fantastisk hon med. Hon är en suverän storasyster som kommer till undsättning så fort Elvis är ledsen. Hon sjunger och tröstar honom. Igår var vi ner till Nordic Wellness som firar ett år. Tävlingar, tipspromenad, ansiktsmålning bra erbjudande på medlemskort och massa gott fika. Det kunde man ju inte missa :) Längtar verkligen tills jag sitter på sadeln och leder min klass igen, verkligen längtar!!!

Imorn ska jag på efterkontroll. Hade inte Damir kollat almanackan igår så hade jag varit på plats idag redan. Är så sjukt dagvill just nu, ingen koll på nånting känns det som. Men imorn klockan 10 är det iaf dags. Kommer inte ihåg om det är en gynundersökning men det borde det väl nästan va om de ska kunna avgöra om man är fit (hö hö hö) for a fight att börja träna lite smått. 

Nu ska jag krypa ner bredvid min lilla miniskrutt och somna till Idol. Bra plan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar