onsdag 9 september 2015

2 månader

Ja jäklar i havet, idag fyller Elvis två månader. Det känns dubbelt på nåt vis, på ett sätt känns det som tiden går jättesnabbt men på samma gång känns det som han har varit här jättelänge. Men två månader är det iaf och han växer nåt enormt. Barnmorskan frågade i måndags om vi har stora huvuden i familjen. Jag skrattade och sa att han är ju halvjugge, det hör till att ha stort huvud. Haha, sen erkände jag väl att jag också har rätt stort huvud. Kom att tänka på när jag och Damir var i Thailand och hade hyrt moppar, vilket meck det var att få tag i en tillräckligt stor hjälm för hans huvud. Haha, det gick sådär...

Suck vad jag saknar Thailand, längtar verkligen tills nästa gång. Älskar det landet, sån känsla av frihet. Men men, föräldraledig kan ju tyckas innebära lite frihet med ledigt från jobbet och så. Men jösses vad man har förpliktelser precis hela tiden. Men jag älskar verkligen att vara tvåbarnsmamma, tänk att hjärtat rymde lika mycket kärlek till ♥

När barnen sover så går jag ner på nedervåningen och målar på mina möbler. Eller jag har bara börjat på den ena än så länge och är strax klar med andra strykningen. Jag tror nog att det kan räcka med två, hoppas på det iaf :) Det kommer bli så bra när det är klart :)

Idag tog vi vagnen till dagis, det blir en helt annan grej att gå med Emilija ståendes på ståbrädan. Jag var genomsvettig när jag kom fram till dagis, sen fortsatte jag och Elvis till gymmet för ett axelpass. 25 set hade jag bestämt att jag skulle få ihop och det lär kännas ungefär lika mycket som ryggen, baksida lår och bröstet har gjort de senaste dagarna. Jag klämde in 5 x 30s plankor och 2x8 häldopp liggandes på rygg (jättebra övningar för att träna upp den inre magmuskulaturen. 

Det känns kanon att vara igång igen men det är också väldigt jobbigt att inse var man står just nu. Kroppen är som en stooooooooooor hösäck och jag verkligen hatar att se mig själv i alla speglar som finns precis överallt på gymmet. Men det är liksom bara bita ihop, det blir ju inte bättre av att skita i att gå dit bara för att jag inte vill se ut som jag gör. Nog för att jag kan vara lite småkorkad ibland men så korkad är jag iaf inte :) Nä nu är det bara kämpa sig tillbaka!

Nu ska jag krypa ner och kolla på Idol på playkanalen. Elvis sover i sin vagga och lär väl vakna vid 03 som vanligt. Imorn blir det samma rutin som idag, promenad och gym med armar på schemat. Uschträning men det är bara bita ihop. Jag önskar verkligen att jag kunde tycka om armträningen men det är svårt. Ska köra Damirs upplägg iaf och supersetta tunga högreppare, det har gett enorma resultat på honom så det är värt att testa nåt nytt så det kanske känns lite roligare. Sen måste jag snart sätta mig på cykeln och köra ett pass känner jag. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar