torsdag 24 september 2015

Dagsutflykt till Stockholm

Jag blir så glad på mig själv när jag gör slag i saker jag tänker att jag vill göra. En dagstripp till huvudstaden har vart en sån grej och igår blev det av. Bokade in med Sara och Jonas för att få träffa senaste tillskottet i gänget, lilla Iris. Iris är en månad gammal och också hon en tjuvstartare som tre andra bebisar i gänget. Så himla liten och söt, ca 3kg lätt ♥

Haha, jag började inlägget bakifrån, men sötast går först. 
Vi började iaf på Söder där vi åt lunch på mitt favoritcafé Fåtöljen. När jag bodde i sthlm var det oräkneliga besök dit, sallader, toaster och en gudomligt kladdig kladdkaka. 
Tanken var att mötas upp med Elaine men hon fick förhinder så vi tog en liten promenad (i regnet) sen styrde vi mot Grand Hotel och min härliga vän Zeljka. Hon är en vän som jag aldrig haft tillfälle att umgås nå speciellt mycket med men som ändå känns som en nära vän. Vi skrivs ibland på facebook och nåt sms så där ibland, men ja, hon är en person som ändå ligger nära hjärtat :) Det blev bara en snabb kram och lite catch up eftersom hon jobbade och inte kunde gå ifrån nå längre tid. Men det lilla är bättre än inget ♥

Sen åkte vi och hämtade min gums Emma på jobbet i Alvik. Min underbara gums, usch vad jag saknar henne. Det är lite som när jag varit på semester utan familjen, man saknar men man måste undvika att tänka på saknandet för annars blir det outhärdligt. Så är det med Emma, jag saknar men om jag tänker på det för mycket så skulle det bli för jobbigt. Vi vet precis var vi har varandra  och är inte längre bort än ett sms, ett samtal eller som nu, en liten tripp. Bara få sitta och snacka massa skit egentligen, om stora viktiga frågor såväl som bagateller. Skönt att veta att hon snart kommer till Eskilstuna så jag får kramas med henne lite snart igen. 

Från Emma på Kungsholmen till Jonas och Sara i Gullmarsplan i rusningstrafik i Stockholm... Just lovely! Väl framme så fick vi leta parkering tusenhundrafemtio varv typ. Alltså jag saknar inte sthlm, jag skulle inte klara av det nu med barn. Jag är ju tusan stressad i lilla Eskilstuna, vågar inte ens tänka på hur man skulle må där. Men att vara där på besök är bara trevligt, förutom parkeringsletandet och rusningstrafiken då. 

Jag blir så väldigt glad varje gång jag träffar Jonas att vi ändå är så pass bra kompisar som vi är. Vi hörs nån gång ibland, ser till att träffas ett par gånger om året och våra familjer trivs bra ihop. Jag är så lycklig för hans skull att de fått lilla Iris nu, så himla gullig unge och jag vet att Jonas kommer bli en fantastisk pappa. Eller kommer bli,,, haha, han är ju redan är fantastisk pappa :)
Man ska hålla fast vid bra människor i sitt liv och släppa taget om dem som inte tillför nåt positivt. Livet är för kort för att ödsla tid på nån som inte förtjänar din dyrbara tid. 

Den här veckan har träningen verkligen inte gått nå bra alls. Det är redan torsdag och jag har inte vart på gymmet en gång den här veckan, usch det känns inge vidare. Men på lördag flyttar vi hem till stan igen och det blir MYCKET lättare att sköta sina vardagliga rutiner med promenader och träning. 
Jag måste även svänga förbi studion och prata tatuering, vill få skissen klar så vi kan boka en tid. Men nu blir det lite Olgaträning medans Emilija underhåller Elvis med en massa stoj. Han älskar att sitta i sin babysitter och titta på henne när hon leker och hon älskar att ha honom hos sig utan att jag och Damir är med. Gullungar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar