måndag 25 april 2016

Mammalediga måndag

Man kan ju se både fördelar och nackdelar med att Elvis och väckarklockan ringer samtidigt. Det är omöjligt att "vända" på dygnet, vilket är bra eftersom vi jobbar typ varannan dag. Nackdelen är ju att sovmorgon är fruktansvärt skönt. Men jag tröstar mig med att rätt ofta kan jag krypa upp i soffan en stund under dagen när Elvis sover förmiddag eller eftermiddag och det är bra jäkla skönt det också :)

Han är lite strulig att natta på eftermiddagen så vi testade ge honom napp. Han tuggar frenetiskt på den men det funkar för han somnar bra mycket bättre tuggandes på en napp än utan napp. 
Den där känslan när han somnar på bröstet är helt obeskrivlig, ren och skär kärlek. 
På måndagar har jag ju även Emilija hemma och det finns ingen bättre barnvakt. Elvis kan sitta i timmar och bara iaktta henne. Ingen får honom att skratta som hon får, det här härligt att se. Sen har ju kanske Emilija liiiite svårt att känna va den där hårfina gränsen av vad som är för mycket och för vild lek. Men oftast går det väldigt bra iaf. Tänk att det där två har legat i min mage ♥ ♥ 
På måndagar har jag vilodag men Emilija har friidrott. För er med barn i Eskilstuna kan jag verkligen rekommendera Eskilstuna Friidrott´s barnträning. Måndagar och onsdagar kl 16:30 i Munktell Arenan. Det är bra organiserat så barnen får ut så mycket av träningen som möjligt, det är två ungdomsledare till varje åldersgrupp, så de får verkligen chansen att lära sig de olika grenarna. Sen avslutas alltid träningen med att alla får var sin banan, bara det liksom :) 100kr per termin och då får de en t-shirt. Emilija tycker det är jättekul och helt opartiskt så tycker jag hon är rätt duktig också, haha ♥

Vilodag idag men imorn startar jag träningsveckan med ett morgonpass kl 06:30. Blir mitt första morgonpass på klubben så vi får väl se om jag pallar med. Det blir ett mma-fitnesspass iaf, sen direkt till jobbet, sen direkt till Emilijas handbollsavslutning och sen direkt till mitt pass med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna. Sånna där dagar med flera stycken "sen direkt" är ju sisådär, men det är så det ser ut imorn och jag ska göra mitt bästa för att inte stressa upp mig. 

Flera gånger den senaste tiden har jag mått rätt dåligt över just stress. Jag stressar upp mig själv på ett osunt sätt. Sätter en onödigt hård press på mig själv vilket resulterar i stress och stress är ju som bekant rätt dåligt. 
Jag är iaf medveten om det och försöker att lugna ner mig och tänka på vad det gör med mig. Men ibland är det svårt, i helgen blev det ett litet platt fall på den biten. Men bryt ihop och kom igen som det heter :)

Nu ska jag köra igenom mitt corepass på bollen, packa ordning träningsväskan och jobbväskan så det bara är att kliva i träningskläderna och bege sig imorn. 
Hoppas ni haft en härlig måndag ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar