tisdag 15 december 2009

Working girl

Fick för mig att jag skulle renovera köket. Eller snarare har jag ju renoverat resten av min lägenhet så det var bara köket kvar nu.
Saken är den att jag bodde inte själv sist jag renoverade. Nej då hade jag en toppenkille med en helt fenomenalt duktig pappa som kunde allt.
Men jag är rätt envis och gillar att göra saker själv.

Bad bad bad idea!

Fy fan vad jag är less på det här nu. Jag har färg överallt, slipdammet har fortfarande inte lagt sig och det finns inget jag önskar mer än att det vore klart nu.
Först riva tapeter. Kanske inte så jättemycket jobb tycker en del. Men mina tapeter satt som hej kom och hjälp mig. Skitilla med andra ord. Så jag rev ju nästan bort all tapet i hela köket.
Sen på med spackel. Inte så lätt som det ser ut när målare gör det. Men efter ett antal strykningar så känns det som jag börjar kunna det där.
Sen slipningen. Baaaaah! Helvette vilket slavgöra. Det är tråkigt och det blir damm precis överallt. Sen vet man inte när man är klar heller. Vet inte hur många gånger jag slipat för mycket och får börja om med spacklingen igen. Näe usch för slipningen.

Sen äntligen dags att måla. Men först all maskering, skittråkigt det med.
Men målningen var kul, äntligen kunde man se hur det kanske kan tänkas se ut när det är klart.
Men vad händer då?!?!
Tapethelvettet jag lät sitta kvar bubblade ut sig. Vilket innebär att man måste skära bort den biten av tapeten som är lös. Sen ska det spacklas över där igen och sen slipas.

Fyyyyyyyy faaaaaan säger jag bara!!!!!

Bad bad bad idea att göra detta själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar