tisdag 8 juni 2010

Fettmätning

Imorn är det fettmätning på gymmet och jag tänkte fasen passa på :)
Har aldrig gjort det förut så det ska bli riktigt spännande. Googlade precis på vad man ska ligga på som kvinna och det var lite olika bud. Men de flesta låg mellan 15-30 %.

Kvinnor
Normal 20-30%
På gränsen till övervikt 31-33%
Överviktig >33%

Jag har ju alltid fått höra att jag har mycket muskler, så nu är det upp till bevis.

Jag är lite nojjig förstås. Tänkte ställa mig på vanliga vågen idag på gymmet, men ångrade mig i sista stund. Fuck! Jag har gjort det här 100 tals gånger och nu går det bara inte. Vet inte vad jag är mest rädd för. Att jag ska ha gått upp mycket av det jag gick ner inför målet innan Thailand, eller om jag bara ska bli besviken och inte vilja visa mig i bikini alls i sommar.

Men om två veckor ska jag hem till mina föräldrar. Där är vågen jag vägde mig på sista veckorna inför målet.
Så om två veckor blir det vägning. Bära eller brista. Om det nu inte visas vanlig vikt imorn på fettmätningen förstås. Då är det väl bara bita i det sura äpplet och få det svart på vitt.

Kroppen känns bra iaf och det är väldigt kul. Jag känner mig inte stor och tung som jag gjorde förut ett tag. Nej, nu känner jag mig stark, pigg och kry. Känns som jag har bra tryck i musklerna. Körde iofs spinning idag och kände ju genast att jag tappat kondition.
Att det ska vara så jävla svårt att få båda delarna.
Skulle så gärna vilja anlita en PT för att få ett program att följa. Känns som jag kanske fastnar i gamla mönster och inte förnyar min träning eller anpassar den till vad som passar bäst för mig själv.

När Damir flyttar ner så kommer vi att träna tillsammans. Det ska bli grymt kul för vi kör så himla bra tillsammans.

Aja, imorn får vi se om det blir vatten och tonfisk fram till semestern eller om jag kan köra på som jag gör nu (exklusive moffardagarna då).

Håll tummarna folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar