lördag 1 januari 2011

2010

Läste min kompis blogg och såg att hon hade sammanfattat året som gått. Det fick mig att börja fundera på vad som egentligen har hänt i mitt liv detta år och det är tusan rätt mycket.

Januari
Det 3e januari satt jag här i soffan och sa hejdå till mina vänner i den virituella världen, Nimrod, CC, Mh mfl. Sen kom en kompis och hämtade mig för att skjussa mig till Arlanda. 6 veckors semster i Thailand. On my own de första veckorna, sen skulle bästa gums komma ner och göra mig sällskap de sista 2 veckorna. Det blev mitt livs resa. Jag hade det så underbart och jag önskar så att jag får tillfälla att åka iväg en längre tid igen. Gärna med sällskap då självklart. Jag besökte Koh Samui, Koh Phangan, Kata, Phatong, Krabi, Koh Tao och Bangkok. Som sagt, mitt livs resa.

Mars
Den 4e mars tog jag bilen till Arlanda igen, denna gång till inrikesterminalen. Stod på skakiga ben och väntade på att träffa Damir för första gången efter 3 månaders prat i telefon. Jag gav honom en puss direkt där på plats. Redan från första ögonblicket visste jag hur rätt det skulle bli.

Dagen efter tatuerade jag in en väldigt betydelsefull text på min arm. 2009 var ett riktigt skitår med tanke på alla tråkigheter som drabbade min familj och folk i min närhet. Dessa som tillslut fick mig att må riktigt dåligt själv. Men ni vet väl....

Maj
Den 14e maj lyckades jag och Damir skapa ett liv tillsammans. Ett liv som växte i min mage. Första tanken var skräck, andra tanken var YIPPI. Vi bestämde oss för att köra på och jag ångrade inte det beslutet en enda gång.

Juni
Min nya familj tog med mig till sitt hus i Sarajevo. Blev presenterad för familj och släkt. Bosnien var jättemysigt. Kontrasterna var dock enorma, ena gatan var som tagen direkt från kriget. Bombhål i husfasaderna och utbrända hus. Andra gator var toppmoderna, med flashiga affärer och inga som helst spår efter kriget.
Vi bilade över till Kroatien för några dagars sol och bad.
Jag grillade lamm för första gången och ja... Jag blev en del av familjen. Symboliskt gav de mig en guldlänk för att välkomna mig till sin familj.

Juli
Damir tog sitt pick och pack och flyttade in hos mig. Att få somna bredvid honom varje kväll är det bästa jag vet. Han tar hand om mig på bästa tänkbara sätt.

I juli förlorade vi vår lilla knott i magen. Jag började blöda och det tråkiga blev bekräftat genom ett ultraljud som visade att hjärtat hade slutat slå på det lilla livet.
Det här var tufft. Det värsta jag varit med om. Tårarna rinner här när jag skriver. Det är hårda minnen det här. Tiden efter missfallet följdes av blod och åter blod. Jag slutade inte blöda, det bara fortsatte och fortsatte. Det tärde nåt otroligt på mig.

Oktober
Jag sa upp mig från mitt jobb. En härlig känsla efter en lång tid med missnöje från min sida. Jag har varit så less på det där företaget så det var grymt skönt att lämna in lappen till min chef.

November
Första charterresan med Damir. Vi två, mamma och pappa, kusiner och moster begav oss till Kanarieöarna för att fira morbror som fyllde 60 år.
En veckas allinclusive. Yummi!

I november började jag på det nya jobbet. Lite längre restid för att ta mig dit, men 2 000 mer i lönekuvertet varje månad. Jo jag tackar jag!

Och här är vi nu. December, sista dagen på året. Jag ser fram emot nästa år, kan det toppa detta händelserika år?
Har inte tänkt så jättemycket på vad jag vill ska hända detta år. Men några planer finns det iaf.
Vi kommer inom kort försöka oss på att göra barn igen :)
Jag ska gå ner i vikt. Mitt mål är ju att väga 75 kg det här året och det är precis vad jag ska sträva efter. Så det är bara att ta tag i det direkt. Finns ingen tid att förlora.
Resa, vill väldigt gärna ta med Damir till Thailand. Drömmen är att vi kan åka redan i vår och fira vår ettårsdag där nere. Men eftersom jag bara har en provanställning än, så kanske det blir svårt att få ledigt. Men jag ska försöka iaf, för jag vill verkligen ta med honom dit.

Så nu mina vänner...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar