lördag 8 januari 2011

Härliga fredag

Träningen avklarad. Min del av matlagningen avklarad. Gud vad jag gillar känslan när man är klar med måstena och bara kan ägna sig åt kvalitetstid.
När jag kom innanför dörren efter jobbet idag var jag gråtfärdig. Helt utpumpad efter en skithård dag på jobbet. Min kollega hade semester och hade inte fixat ett dugg för att underlätta för mig. Så jag var både förbannad på henne pluss att det var tokmycket som hände under dagen.
Jag hade 5 minuter lunch framför datorn. Sen gick det i ett hela dan. Åkte hemifrån halv 7 och var hemma 18. Men träningen var redan bestämt, så det var inte nån idé att ens tänka tanken på att hoppa över. Bara byta om och knata bort.
Det gick jättebra!
Först lite uppvärmning på bandet, sen hade jag lovat att passa på Damir i bänkpressen. Först sne sen vanlig bänk. Jag körde jag också, först var tanken att köra bara för att inte bara stå där när han vilade. Första settet i bänkpressen var skittungt. Men jag ökade lite ändå och det gick så himla bra att jag blev sugen att testa på personbästa.
Jag lyckades! 6 rep på 40kg. Damir hjälpte bara till på sista. Så det kändes ju jättekul.
Sen var det tillbaka till bandet, powerwalkade 50 minuter och joggade sista 10.

Ja, och nu sitter jag här med en kurrande mage och väntar på att maten ska bli klar. Jag gillar att jag har lärt mig uppskatta lugna hemmakvällar. Rastlösheten är under kontroll och det känns väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar