tisdag 18 januari 2011

Resan är bokad


Jag är så himla överlycklig att jag fick semester. Och ikväll bokade jag resan också. Direktflyg ner till Phuket för att sen flyga vidare till Samui. Därifrån blir det båten till öarna. Ååååh, vad jag längtar!
2 veckor i paradiset. Känns lite fjuttigt med bara 2 veckor, men det är bättre än ingen resa alls. Och det ska verkligen bli underbart.
Om typ 1,5 månad bär det av. Inte så himla lång tid faktiskt. Innan dess ska jag försöka svarva formen lite. Kanske loosa nån centimeter. Allt är alltid lite lättare med mål i sikte.

Känns som energin kom tillbaka till mig när jag fick ett ja från chefen. Det känns lättare på jobbet, lättare på gymmet och det känns fan till och med lättare att komma upp på mornarna. Annars är jag ju som bekant ett monster på morgonen.

Jag vet att jag varit urdålig på uppdatering här. Men jag saknar skrivandet så jag ska försöka sätta mig ner när jag känner att jag vill skriva.
Nu tänker jag att jag ska sätta mig när jag är klar med det jag ska göra, men klockan hinner ju bli så jävla mycket innan man är klar.
Var kommer alla måsten ifrån? Man ska träna och innan det ska man få i sig lite mellanmål, sen så ska man laga mat efter träningen och sen så ska man göra matlådor och plocka undan efter maten, sen ska ska man duscha och sen finns det ju alltid lite att plocka med i lägenheten. Öppna post, eller plocka undan kläder som vi är experter på att slänga överallt. Eller vattna blommor, eller plocka undan skor som har en tendens att hamna framför dörren... Allihop...
Ibland blir jag bara så less på allt som man ska göra hela tiden. Men håller man inte efter lite då och då, så blir det ju kaos direkt.
Nu har ju jag lite låg tröskel när det gäller röra i lägenheten. Jag är medveten om mitt lilla "problem" och jag försöker lägga band på mig och inte gå och plocka precis hela tiden.

Aja, jag är iaf skitglad att vi har bokat resan.

Nu jävlar är det go go go som gäller tills avfärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar