tisdag 4 januari 2011

Träning

Har kommit igång lite smått med träningen igen. Har kört några pass nu. Äntligen har jag kört lite spinning igen. Trodde väl aldrig att jag skulle säga det men gud vad jag har saknat spinningen. Det är så sjukt härlig träning. Det är inte många andra pass som man går så svettig ifrån. Man känner sig så tillfreds med sig själv.

Men idag hann jag inte med spinningpasset tyvärr, fastnade kvar på jobbet och sen otur med tunnelbanan, så det fick bli lite rygg, mage och sen intervaller på löpbandet. Jag orkade inte så himla hårt på bandet. Känns att jag inte sprungit på ett tag nu. Men värmde upp med lite gång i 5 minuter, sen varvade jag löpning 2 minuter med gång 1 minut sista 5 minuterna gick jag bara. Men hann med 6 intervaller iaf, sen var jag lagom svettig och tung i benen.

Jag ser när jag står framför spegeln att jag fått tillbaka lite mage. Skiiiiiiiiiiiiit!
Men vad tusan ska man göra åt det nu? Helt enkelt bara att köra på och vara strikt med både kost och träning. Ska som planerat köra mer förbränning än styrka. Men fuck vad tråkigt det är när man väl kör styrka nu och känner att man är svag. Jag har inte alls samma styrka som förut, men nu är det förbränningen som är i fokus. Musklerna får komma senare, nu ska fläsket bort.

Imorn ska jag köra bodypump.

Ska ni träna nåt detta år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar