onsdag 21 december 2011

hosta+natta bebis= inte sant


Titta vad sött hon hade somnat in precis. Och så kommer en härlig hostattack och hon är klarvaken. Suck!

Men man lär av sina misstag, så nu när jag känner kliandet i halsen så pinar jag iväg till köket och hostar. Vem sa att det var lätt och smidigt med barn?
Vi har faktiskt flyttat in vaggan till hennes rum så hon får sova där i natt. Jag kommer väl bara väcka henne annars med min hosta. Hon sover ju ändå hela nätterna (hoppas verkligen på det i natt också). Men lite dåligt samvete har jag faktiskt. Tänk om hon vaknar och känner sig ensam och otrygg. Söta lilla grodan.

Jag kommer säkert vakna ett par gånger för att titta till henne. Känner det på mig.

På tal om hostan... Hur kul är den nu då? Så här precis innan jul. Det slår aldrig fel för mig. Tror det är 4e året i rad nu som jag inte är helt frisk på julafton. Förra året blev jag ju magsjuk på själva julaftonskvällen och åren innan det har jag haft flunsan båda gångerna. Fy fan när det precis hade tagit slut med mitt ex, första julen utan honom och jag var så jävla dålig. Ledsen och hög feber, ont i kroppen att jag knappt kunde ligga ner. Ynk ynk!

Nu är det iaf inte så illa, men en hosta som vägrar ge sig. Och hosta brukar ju medföra sig nåt mer, så det är väl bara vänta och se vad det blir detta år.

Söta eMMa bjöd in oss på nyår och då ska jag tusan vara frisk. Ska bli mys att fira in det nya året med just detta sällskap. Vi har vanan inne tillsammans!

Kan ni fatta att den där klutten på bilden är samma som huserat i min mage i närmare 10 månader?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar