lördag 31 december 2011

År 2011



Då var det dags för ännu en summering av ett år som passerat. Vad tiden rusar iväg när man stannar upp lite och reflekterar om tiden som gått.

Januari
Jag och en barndomsvän till Damir planerade en överraskning till hans födelsedag. Det blev väldigt lyckat. Det visade sig att bli den sista festkvällen på väldigt länge.

Februari
I februari fick jag reda på att jag var gravid. Tog testet på alla hjärtans dag, den bästa presenten någonsin. Resten av månaden kantades mest av orolighet att något var fel.

Mars
Jag firade min ettårsdag med Damir i underbara Thailand. 2 veckor i paradiset tillsammans med min kärlek. Helt jävla underbart!
Jag fick sparken för första gången i mitt liv. Lika glad var jag för det (efter ett tag iaf, när det fått sjunka in lite). Hatade verkligen mitt jobb då och får helt ärligt rysningar bara jag tänker på det.
Vi bestämde oss för ett namn om vi skulle få en liten tjej.

April
Vi bestämde oss för att flytta. Vi fick se lillknodden för första gången i magen. Jag jobbade som vårdbiträde för första gången på länge.
Minns att det var väldigt mycket tankar om pengar denna månad. Jag hatade ovissheten om hur allt skulle bli. Vilket i sig gjorde att jag jobbade sjukt mycket denna månad.

Maj
Jobb jobb och åter jobb. Jag jobbade administrativt på dagarna och som vårdbiträde på kvällarna, dag ut och dag in.
Det var dags att tömma lägenheten inför flytten. Många minnen kom upp när jag rensade på vinden.
Den sista maj tog jag mitt pick och pack och lämnade huvudstaden som varit mitt hem sen 8 år tillbaka.

Juni
Bodde hemma hos mamma och pappa, kändes sådär men som nödlösning fick det duga. Många tankar om vi tagit rätt beslut att flytta.
Halva graviditeten avklarad och magen började bli synligt stor nu.

Juli
Vi flyttade in i en liten etta som vi fick tag i genom en kompis. Vi hämtade hem vår nya bil. En svart Mazda 6,  2,3 -05.
Vi skrev kontrakt på vår nuvarande lägenhet, bästa bästa!

Augusti
Jag jobbade min sista månad innan en lååååång ledighet. Damir bytte jobb till där han är nu.
Vi lyxade till med en natt på slottet. Sviten var bokade i vårt namn och vi bara njöt.

September
Vi flyttade in i vår nya helt renoverade lägenhet. Massa shopping av inredningsgrejer och sånt. Känns mest som jag bara väntade och längtade tills vår lilla bebbe skulle komma till världen.

Oktober
VÅR ÄLSKADE DOTTER KOM TILL OSS. 3 dygn av smärta och hon var värd varenda minut.

November
Amma, byta blöjor, amma, byta blöjor, amma, byta blöjor.

December
Amma, byta blöjor, amma, byta blöjor, amma, byta blöjor.
Här är vi nu, sista dagen på året. Vilket år!!!!

Tack för nu hängt med mig i mina upp- och nedgångar. Hoppas ni hänger kvar hos mig även 2012.

Massa kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar