fredag 6 januari 2012

Bästa presenten till mig själv

Jag har anlitat en alldeles egen PT. En av de mest anlitade i Sverige.
Jag är så peppad på detta att ni anar inte. Om två veckor ska jag träffa honom för första träffen. Vägning, fettmätning, genomgång av kostschema, genomgång av träningsprogram och sen en timmer träning ledd av honom.

Det kommer bli grymt!

Jag har ju pratat om att köra igång ordentligt nu efter nyår, sätta mål och köra. Sen bestämde jag mig för att jag förtjänar lite hjälp. Det ska bli så jävla skönt att få upplägget "serverat". Nu när jag har min lilla groda så känner jag mig jävligt tankspridd. Hon står ständigt i fokus och just därför blir det skönt att slippa tänka själv när det gäller träning och mat.
Självklart kommer jag uppdatera så gott jag kan här.

Jag har gått upp 2 kilo under jul och nyår, men kör hårt redan nu för att slippa skämmas allt för mycket när jag kommer dit. Fasar för att stå där och låta honom klämma och mäta och väga mig. Usch! Men men, jag gör allt som krävs denna gång.
Men det vore nice att komma ner så pass att vågen inte visar en 9a först när det tiden väl är inne.

Har tagit powerwalks varje dag denna vecka. Har även besökt gymmet fredag, lördag och söndag. Ska försöka gå dit imorn också. Ska skaffa mig tillgång till gymmet dygnet runt så man kan gå dit senare på kvällen om jag inte skulle få ihop min dag.
Har även börjat väga min mat. Tänkte vänja mig lite innan varenda grej ska dokumenteras.

För första gången i mitt liv så känner jag inga tvivel på om jag kommer klara det eller inte. Jag vet att jag kommer nå mitt mål på dessa 5 månader. Och ni om några vet hur taggad jag är att komma i form nu.

Men först 2 kilo ner innan det är dags för första träffen.

Kör bara kör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar