torsdag 19 januari 2012

Vägen tillbaka


Imorn är det alltså dags att få min dom. Alltså jag har sån ångest att visa en fräsch kille vad jag väger och hur min fettprocent ser ut. Usch!
Men jag försöker tänka positivt att det finns verkligen inte en chans att jag kommer tillbaka utan att det hänt nåt. Jag kommer kämpa som en gnu för att göra honom stolt. Men usch inför imorn. Hoppas jag får väga mig med kläderna på. Haha!
Har köpt choklad den här veckan, sån där 3 bitar för 18kr. Typ. Kexchoklad och 2 dubbelnougat. Sen har vi ätit burgare igår och kebab idag. Jag liksom säger hejdå till skräpmaten för nu jävlar kommer det bli andra bullar. Men ja, det skapar ju lite ångest att jag har gått upp mer till imorn. Och det är ju på eftermiddagen jag ska väga mig också.

Men det här blir starten på min resa. Min "väg tillbaka". 20 kg (isch) på 5 månader. Det blir 4 kg i månaden, det SKA jag klara av. Om jag så ska ut och powerwalka mitt i natten så ska det gå. Jag kommer ju som sagt att tillgång till mitt gym dygnet runt, så jag kanske kan dra iväg sent och träna.

Jag är peppad som få och så jävla skraj också. Skraj att inte lyckas. Skraj att jag ska skylla på nåt och fuska. Skraj att jag ska bli festad att festa och gå på middagar istället för att köra mot mitt mål.
Men sånna här rädslor tror jag de flesta har när man ska ta ett beslut. Rädslan att det ska komma hinder som gör att man tappar fokus.
Men jag ska leta fram nån gammal bild på mig som visar min kropp innan jag gick upp en massa. Ska sätta upp den på kylskåpet som en morot. Jag ska fylla hela min närvaro med delmål. Ska påminna mig själv och peppas av att se siffrorna jag ska nå.

Imorn kör vi och första frestelsen blir redan på lördag då vi ska ha tjejmiddag. Men jag ska ta med mig min cola zero och så ska jag kolla med min PT hur jag gör med maten. Ska jag käka innan jag går dit så det bara blir som "smakprov" av de tre rätterna på middagen? Eller ska jag köra mycket förbränning och käka normala portioner på middagen? Jag har ingen aning vad jag kommer få för råd. Men ett är jävligt klart iaf. Jag kommer göra precis som han säger för den här gången ska jag lyckas.

Ni som varit här vet att förra gången jag satte ett mål var innan jag skulle till Thailand. Jag passerade det till och med. Så när jag väl bestämt mig så kör jag bara. Men nu är målet nästan 2,5 gånger så stort.

Pepp pepp pepp.
Are you with me?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar