söndag 22 januari 2012

Tjejmiddag

Igår var det dags för tjejmiddag igen. Vi är 5 tjejer som turas om att bjuda de andra på middag. Man väljer själv om det blir enkelt eller lite finare, en vardag eller helg. Igår var det väldigt väldigt lyxigt. Det var så god mat att det lika gärna kunde vart på restaurang.
Till förrätt var det en skinkpaj. Varmrätten var ugnsbakad kycklingfilé. Alltså den var så mör att jag helt ärligt trodde det var fläskfilé. Till kycklingen var den nån blandning av potatisgratäng och potatisterrin. Så sjukt gott och sen pepparsås och en rödvinssås.
Efterrätten var den godaste efterrätt jag ätit i hela mitt liv. Utan överdrift. Rockyroads de lux hette den. Grädde, vitchoklad, vaniljglass, maräng, hallon, hemmagjord colasås och crisp av rostade havregryn. Det är nog det första jag ska göra när jag nått mitt mål om 5 månader. Haha, eller kanske en ätardag. Vi får se. Helt underbar gott var det iaf.
Rödvin till det och senare på kvällen blev det lite drinkar. Blev lite lullig när det var dags för ett besök på O´learys. Fan, jag känner ju inte igen en själ här hemma längre. Är alla i min ålder hemma och föder barn eller?

Så himla härligt att umgås med vänner och känna att familjen mår bra hemma. Damir älskar att vara själv hemma, då får han kolla på sin basket i fred. Skrutten är ju så snäll och sitter tyst bredvid en i soffan.

Idag har vi latat oss. Jag tänkte dra iväg till gymmet, men spar lite till på all energi. Imorn kör jag igång.

Nu lite tv innan jag kryper ner.

Cao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar