onsdag 1 juni 2011

Bebisstatus vecka 20



Vecka 20
50%
Halva tiden

Nu börjar jag bli tjockis. Det är lite klumpigt när jag ska böja mig framåt och det är tungt att resa sig upp. Bilringen på magen har blivit mer lik en ballong.
Mina fotknölar har gått och gömt sig. Igår tyckte jag att mina ben såg tjocka ut, men tänkte väl att jag bara inbillar mig. Tycker ju hela jag är en tjockis nu.
Men fotknölarna är fan borta! Jag är med andra ord sjukt svullen om mina fotleder.
Ska googla lite och se om det är normalt. Vet inte vad jag skulle göra utan google.
Har börjat äta järn. Eller jag dricker det, för det är en asgod brustablett. Ska kolla med barnmorskan på tisdag om hon tycker jag ska ta tabletter istället.

Nu är lillfisan ungefär 20 cm lång och väger runt 300 gram. Huvudets diameter är drygt 4 cm. Hjärnan växer så det knakar och motoriken börjar ta fart.
I min livmoder finns ca 0,5 liter fostervatten och tydligen sväljer hon hälften av detta varje dag. Sen kissar ut det igen.

Jag längtar tills jag får känna sparkarna lite mer. Nu kan man bara gissa att det var en liten kick.

Men jag mår iaf som en prinsessa. Med svullna ben dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar