torsdag 30 juni 2011

Bebisstatus vecka 24



Jahapp, det här är helt sjukt faktiskt. Jag brukar uppdatera bebisstatusen på onsdagar, men veckorna går så fort nu att jag hinner ju inte med. Imorn kliver vi in i vecka 25 till och med. Det känns galet! Men än så länge är det vecka 24 iaf.
Känns som magen växt en del bara de två senaste dagarna. Och den är stenhård. Vanliga kläder är så himla oskönt. Fick lite mammabyxor idag som jag testade nu ikväll. Hur fult det än är, så JÄVLAR vad sköna dem var.
Måste köpa mig lite nya trosor också, för string ser förjävligt ut och spets är så fruktansvärt oskönt just nu. Det skär in lite här och där. Så lite nya bomullsboxer/hipster får det bli.

Lillfisan är nu strax över 20 cm långt mellan huvud och stjärt och väger typ 700 gram. Skulle jag behöva föda nu så har hon 20-25 & chans att överleva. Så det gäller att knipa ihop några månader till.
Tydligen är hon en riktig hårboll där inne.

Jag märker på mig själv att humöret är bättre och jag är inte lika känslig längre. En mycket härlig känsla både för mig och min älskling.

Nästa vecka ska vi till barnmorskan. Tjohoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar