fredag 3 juni 2011

Första jobbveckan avklarad

Nu har jag jobbat onsdag, torsdag och fredag på nya jobbet. Eller jobben rättare sagt. Jag kör intro på två ställen samtidigt nu så jag ska kunna jobba så mycket som möjligt. På ena stället har jag en kväll kvar och på det andra en dag, sen är jag klar.
Alltså det är så lugna scheman om man jämför med Sthlm. Helt galet! Så det känns rätt soft att jobba här i sommar.
Deras "kaos" är ingenting mot kaos i Sthlm. Jag fick hålla mig för att inte börja skratta när de satt och klagade i lunchrummet idag. De skulle bara veta hur bra de har det. Jag vet inte riktigt hur dem vill ha det egentligen när dem säger att det här är för mycket. För skulle man ha mindre att göra så skulle det bara innebära mer raster. Man har gott om tid hos brukarna som det är.
Aja, jag ska inte gnälla. Det är skönt med ett lugnt tempo. Grymt skönt!

Nu ligger jag i våran säng som står i syrrans gamla flickrum. Jag sover som en prinsessa här ute på landet. Helt underbart!
Låg en stund vid poolen i förmiddags, men doppade bara fötterna. Jag är en sån sjuk badkruka. Vi har 27 grader i vattnet och jag tycker det är lite för kallt för att bada.
Imorn kanske det blir ett dopp innan vi drar till Stockholm på bröllop.

Massa kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar