onsdag 22 juni 2011

Bebisstatus vecka 23



Nu börjar hon bli rätt stor där inne. Iaf enligt alla faktasidor, men magen växer inte speciellt. Inte vad jag kan se och känna iaf. Eller vad säger ni?
Hon har så kralliga lår som hela 4 cm långa. Hudens pigment bildas. Hon gör andningsrörelser och lungorna bildar lungblåsor. De är fyllda med fostervatten ända fram till födseln då det pressas ut när hennes bröstkorg kläms ihop i förlossningskanalen precis i födelseögonblicket. Ser verkligen fram emot just den biten med fasa. Den smärtan kommer vara brutal, jag är helt säker på det. Bullshit snack om att man inte kommer tänka på smärtan eftersom det är ens eget barn man föder, tror jag inte ett dugg på. Det kommer göra jävulskt ont, så det så!

Jag mår prima. Börjar känna mig lite lat eftersom jag inte gör nåt och inte har nåt att skylla på. Är sötsugen hela tiden, men försöker stå emot så gott det går.
Känsligheten tror jag har avtagit lite också. Vet inte, men tror det iaf.

Om två veckor ska vi till barnmottagningen igen, då ska det mätas och grejas. Det ser jag fram emot, allt förutom vågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar