fredag 8 juli 2011

Bebisstatus vecka 25



Ja ni, veckorna rullar på. 25 veckor nu. Magen växer så det knakar. Vi träffade barnmorskan igår, hon blev förvånad när jag sa att det är vecka 25. Men hon mätte klart och det visade sig att lillfisen ligger lite över "normal" på kurvan. Men hon håller sig inom gränserna iaf, så det känns ju bra iaf.
En krallig bebis helt enkelt!
Hon väger ca 800 gram och 27 cm lång från huvud till stjärt. Det känns verkligen overkligen att man har en sån liten klump i magen.
Hon har fullt funktionsdugliga händer och fingrarna har naglar. Dygnsrytmen är mer tydlig. Enligt faktasidorna så har hon mer bestämda tider då hon sover och är vaken. Jag märker faktiskt det. Det lever om som tusan i magen när jag ska till och sova. Slår aldrig fel. Det bra med det är ju att ljubavi får en chans att gosa lite med henne.

Jag är inne i en pii pii-period igen. Jag är kissnödig ofta och det är alltid akut. Tror fan hon hoppar mot min blåsa med flit. Ibland blir jag så kissnödig att jag verkligen inte tror att jag ska kunna hålla mig tills jag hinner till en toalett. Men än så länge har det gått bra iaf.

Jag får lite ont i svanken mot slutet av dagarna, särskilt om jag inte har vilat lite på dan. Så det vore nog en idé att vila åt minstone en halvtimme varje dag. Bara få lägga upp benen lite högt.

Nu ska jag ta och krypa ner. Hon har precis kört igång där inne. Känns som hon rullar runt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar