torsdag 21 juli 2011

Bebisstatus vecka 27




Ytterligare en vecka har gått. Det är fan onsdag innan det har blivit fredag. Typ iaf. Ungen kommer ju ploppa när som helst om det fortsätter i den här takten.
Om 3 månader kan jag mycket väl vara mamma. Uj uj uj, jag som mamma. Den är svårt att tänka sig.

Det är bara fortsätta jobba med mig själv helt enkelt. En livslångt arbete I know. Men det känns väldigt skönt att känna att jag är på rätt spår iaf. Känns som stegen går framåt och inte bakåt. Väldigt skönt känsla.

Bebben lever om där inne. Jag kan till och med se rörelser och inte bara känna dem. Damir säger att jag bara inbillar mig (eller inbildar som han säger den lilla blatten) haha!
Så idag när hon levde om som tusan och jag såg små rörelser på magen så tog jag fram luren och skulle filma. Han skulle minsann få se att man visst kan se. Då blev det helt still, inte en enda liten dutt där inne.
Så där satt jag med luren riktad mot magen i säkert 5 minuter, men nada fick jag.
Det är som om hon vet att man bara väntar på att hon ska göra nåt och då jävlas hon och bara är helt still. Samma sak när jag säger till honom att hon är vaken där inne. Då vill han gärna känna på magen eller lägga kinden mot för att känna. Då blir hon helt stilla där inne.

Aja, 27 veckor. Vi är inne i månad 7 nu. 93 dagar till beräknat datum.

Enligt faktasidor är hon nu ca 24 centimeter mellan huvud och stjärt. Hon väger runt kilot. Min vikt beror på massa olika saker, så som mängden fostervatten, min vikt och längt mm.
Huden är mycket skrynklig men skyddas och får näring av ett lager fosterfett. Under huden lagras alltmer fett och hon börjar bli knubbig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar