måndag 11 juli 2011

Till gymmet

Jo då, jag tränar faktiskt lite fortfarande. Inte speciellt mycket och absolut inte hårt, men jag går dit och jag kör mina reps.
Igår körde jag rygg och i latsdragen upptäckte jag att jag verkligen inte har några magmuskler kvar. Jag blev nämligen trött i magen av att hålla en god hållning när jag satt ner. Då slog det mig hur mycket kroppen förändras just nu. Men det är ingen idé att deppa ihop, utan jag accepterar att det är så här det är nu. Min kropp förbereder sig för att klämma ut en livs levande människa. Jag ska lyssna på den och bara försöka må så bra som möjligt.
Ska köra axlar och trickar idag, känns kul. Men om jag vanligtvid pressar med 10-kilos hantlar så blir det nog max 4 kg idag. Inget krystande och ingen smärta. Bara skön aktivering av musklerna.

Sen ska vi kasta lite boll på basketplan, Damirs nya heltidsnöje. Handla lite inför veckan och sen kanske en bio ikväll.

Svenssonlivet rullar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar