torsdag 4 augusti 2011

Bebisstatus vecka 29


För en gångs skull är sängen inte helt obäddad. Om man nu kan kalla det här bäddad. Men men... Ni känner ju mig vid det här laget så...

Igår var vi hos barnmorskan igen. Vägning, mätning och kontroll av blodvärden och kisserier. Alla tester var bra och hon hade ökat 3 cm enligt ett måttband utanpå magen. Med andra ord så är det ju inte klockrent mätresultat. Men hon följer bra i kurvan, ligger lite lägre än sist, men fortfarande över "normal".
Barnmorskan frågade om jag ville väga mig. Det ville jag ju, men jag ville inte veta hur mycket det var. Jag sa bara åt henne att om det spårat ur så måste hon säga till, annars mår jag nog bäst i att inte veta.
Men när jag väl stod där så kunde jag inte låta bli att tjuvkika på sifforna.
Alltså det är inte så himla farligt mycket jag har gått upp, men det är just det att jag vägde ju så mycket innan att siffrorna nu är skyhöga.
Jag har gått upp 11 kg på hela tiden. Så om jag inte spårar ur helt nu de sista 10 veckorna så borde det inte bli mer än 20 iaf. Hoppas jag. Helst 15, men det vette tusan om det går.
(Jennie, hur mycket var det du gick upp sa du? Haha, jag behöver lite tröst här?)
För en snabb sekund så önskade jag nästan att hon kommer tidigare så jag inte "hinner" gå upp mer. Men det är ju jävligt vettigt att tänka så liksom. Hemsk morsa!!!

Nu är iaf vecka 29 också snart passerad och det innebär ju att det bara är 10 veckor kvar. Ni har alltså följt min graviditet i 29 veckor nu. Från massa sexprat till en massa bebisprat. Kul tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar