torsdag 13 oktober 2011

Bebisstatus vecka 39



Är det inte rätt sjukt? Nästa vecka är verkligen min sista graviditetsvecka, sen har jag varit gravid i 40 veckor. Nästa lördag är det dagen D.
Jag var hos barnmorskan idag och tog prover och mätte igen. Hon ligger kvar med huvet ner och fötterna upp men har inte fixerat skallen mellan benen på mig. Who blames her?
Magen var lika stor som för två veckor sen, vilket betyder att antingen har hon stannat av lite i tillväxten sen sist, eller så har hon sjunkit lite längre ner så magen blir lite plattare eller så låg hon helt enkelt och putade åt högersidan som hon väldigt ofta gör.

Med mig är det väl samma som förra veckan. Lite svårt att sova, väldigt kissnödig och bara längtar väldigt mycket. Men jag mår bra så det är verkligen bara att njuta.
Barnmorskan informerade mig om att man max går över 10 dagar nu, inte 14 dagar som man gjort i alla år. 10 dagar innebär alltså att senast den 2 november har vi henne här hos oss. Det är 3 veckor på dagen. Haha, det är ju helt underbart! Men vi hoppas ju att hon kommer tidigare, vill ha henne hos mig nu.
Nu nu nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar