fredag 31 augusti 2012

6 km

Syrran frågade om jag hade lust att haka på dem och springa ikväll. Hon och några tjejkompisar brukar träffas och träna ihop en kväll i veckan. Skitkul tänkte jag, all draghjälp man kan få är bra så här när man vill komma igång igen. Ibland lyfter dem stockar, välter däck och sånt där skoj. Men idag var det långdistans på schemat. Passade ju mig rätt bra eftersom jag är nyopererad. Yes, vänsterhanden är nu klar den också. Bara lite rehab kvar sen så...
 
Vi var 6 stycken som möttes upp. 2 ville gå för dem kände sig inte helt 100, en kille som sprang ifrån oss direkt och så var vi 3 kvar som höll samma tempo hela vägen. Nästan 6km var rundan och vi sprang oavbrutet hela rundan. Gud vilket styrkebesked för mig själv, det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle klara. Och jag hade aldrig klarat det heller om jag varit ensam. Jag hade tyvärr inte min Iphone med mig så fick ingen tid eller hastighet med mig. Men det kändes bra hela tiden, förutom flåset som verkligen behöver jobbas upp igen. Men det kändes bra och det var ruskigt roligt att springa, så det bådar gott inför fortsättningen här nu.
Eftersom jag precis har opererat handen så blir det ingen styrka nu på ett tag. Tänker passa på att bränna så mycket det bara går nu. Morgonpromenad och sen nåt skoj cardiopass på gymmet, eller en joggingtur på kvällen. Jag vill väldigt gärna komma ner till att ha en 7a först igen innan jag åker till Polen i slutet av september. Så det är bara köra på, det går om man bara gör det som krävs (så jävla enkelt att skriva, men desto svårare att ha disciplinen att verkligen göra det)
Imorn blir det morgonpromenad och sen ett benpass på gymmet. Finfint inför helgen :)
Vad kör ni för träning nu till hösten? Några mål som ska ros iland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar