tisdag 21 augusti 2012

Nya mål

Nu känns det som "semestern" snart är över och jag ska ta mig i kragen och uppdatera lite mer. Eller mycket mer rättare sagt. Känns som alla mina rutiner legat i dvala hela sommaren.
Redan i övermorn kör vi igång med en stenhård diet några veckor, mest för att tappa dem här allra överflödigaste kilona. Sen när Damir börjar jobba så trappar iaf jag ner lite på tempot. Jag har bestämt ett nytt mål och denna gång är det ett lite mer långsiktigt mål, mest för att det inte ska bli så sjukt hårt som det var här i våras. Hårt är det alltid, men det kan vara skönt att ha lite längre tid på sig.
Man kan baka in mina mål i varandra. Det ena målet tror jag att jag har nämt här tidigare, att springa 1 mil på under timmen. Loppet går av stapeln den 15 juni 2013 så det är dryga 9 månader dit.
På morgonen den 15 juni 2013 ska jag väga under, eller prick 68kg. Eftersom jag inte vet min vikt just nu så kan jag inte lägga upp nån månadsplan ännu. Men jag kör på hårt nu och så väger jag mig när Damir börjar jobba igen. Det är lite mindre än 3 veckor dit. Jag gissar (och hoppas) att jag ligger under 85kg iaf. Usch det känns ju hemskt att skriva den siffran med tanke på att jag vägde 75 i juni, men va fan, man kan ju inte lura sig själv liksom. Men mellan 80 och 85 ligger jag nog. Så som mest blir det 17 kg, det är 1 kg mer än vad jag gick ner i våras på 5 månader och nu har jag 9 månader på mig. Det kommer gå kanon!
Jag ska rådfråga en kompis som springer mycket om min tanke är ok. Men den är iaf att öka en kilometer per månad. Alltså i september börjar jag med 2-3km, oktober 3-4km, november 4-5km, december 5-6km, januari 6-7km, februari 7-8km, mars 8-9km, april 9-10km och sen maj-juni kör jag milen. Det borde väl funka?
Det känns skönt att sätta upp lite mål så här. Det tunga är ju att komma igång, den hemska och tröga första veckan är ju inte att leka med. Men men, jag vet ju att det funkar bara man gör det. Och har jag gjort det en gång så ska jag banne mig klara en gång till. Och denna gång så startar jag ju inte på lika mycket så det kommer förhoppningsvis att synas lite roligare resultat på kroppen. Då tänker jag mest på muskulaturen och inte bara att centimetrarna försvinner.
 
Befinner mig just nu på Gotland, imorn bitti åker vi hem och det ska faktiskt bli rätt skönt. Det blir lite omständigt att vara borta med lilla skrutt. Borta bra men hemma bäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar