måndag 31 augusti 2015

Helgen som försvann...

Det är helt sanslöst vad tiden går fort ibland, vad hände liksom? Imorn är det måndag igen, Damir jobbar och jag är hemma med barnen. Men även om helgen har gått fort så har den varit väldigt trevlig. I fredags träffade jag två av mina klasskompisar från gymnasiet, Tezzan och jag var inbjudna på fika till Sandra. Alla har vi barn nu och det är verkligen supermysigt att träffas med våra små ♥ På kvällen var vi till Casa Nostra med Ari och Ullrika. Andra gången nu och jag tror vi alla är inställda på att det här ska bli en återkommande företeelse :) Vad härligt det är att lära känna människor som det bara är så där avspänt och harmoniskt med. Det tråkiga är väl att Casa Nostra inte lär bli nåt höst-/vinterställe så vi måste nog hitta en ny favorit (tillfälligt såklart tills värmen är tillbaka). 
Bilderna är dock tagna på Oleary´s, en var sin drink innan hemgång fick det allt bli :)

Lördagen, hmm... Igår med andra ord... Nä, just nu står det helt still. Vad tusan gjorde vi igår??? Jösses, nu blir jag lite rädd för mig själv. Vi grillade iaf i Gillberga på kvällen... Ah, nu så, minnet är tillbaka. Vi tog en rejäl sovmorgon innan vi tog en promenad ner mot stan, Damir och Emilija skulle till gymmet medans jag och Elvis tog en promenad till Willy´s. Efter promenaden möttes vi upp på Oleary´s för en lördagslunch. Jag förnyade mig lite och testade deras Pulled Pork Burger. Så j*vla god!!! Den kan jag verkligen rekommendera, supergod! Sen ja, så åkte vi ut till Gillberga och hängde där resten av kvällen. 

Idag söndag har vi äntligen uppfyllt vårt löfte till Emilija om att åka karuseller hela familjen. Både jag och Damir blev åksjuka trots att vi turades om. Haha, man är ingen ungdom längre. 
¨
Vet inte hur det är med er men för oss innebär alltid söndagar massa pyssel, förberedelser, inköp mm. Lägger man till en lite gnällig Elvis så har vi en middag vid 21:30, för mig då, resten av familjen var mätta och belåtna. Lite till gnäll innan jag fick till lite träning vid 23-tiden. Körde mina plankor och lite core-övningar från Olgas bok. Ökade på plankan igen och nu kör jag bara på tårna. 50 sekunder blev den längsta, så nästa gång är det minuten som gäller. Det ska jag se till att fixa!

Nu blir det sängen och hoppas sova en stund innan Mr Elvis vill ha en liten nattmacka. Imorn ska jag hämta hem mina inköp som jag (läs pappa) budade hem på auktion. En byrå och ett skåp till nedervåningen. Är jätteglad att vi vann budgivningen för jag tror de kommer bli skitbra där nere. 

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar