måndag 24 augusti 2015

Ska sätta lite färg på tillvaron...


Eller på kroppen iaf. För första gången har jag tänkt ha lite färg i en tatuering. Tror det kommer bli skitbra. Tänkte ta en sväng till studion imorn och bolla idéer och hoppas det finns nån mer tid innan Vlado drar hem till Jugge igen. Vlado är här tillfälligt och av det jag sett så är han skitduktig, så det vore ju väldigt trevligt om jag kan få en tid med honom. Håll tummarna för det!

Är genomförkyld för första gången på skitlänge, kan inte minnas att jag var förkyld nån gång under graviditeten, så det innebär ju att det var typ mer än ett år sen sist. Men den här gången är det nog Emilija som tagit med sig lite dagisbaciller hem för både jag och Damir är krassliga. Sjukt irriterad som vanligt när jag är sjuk, hatar att snörvla. Tröstar mig med att klicka hem lite kläder från MMSport. Shopping är en bra medicin mot det mesta :)

Idag var Elvis på besiktning på bvc, 6,4kg tung och 6,2cm lång. Han är verkligen ingen liten bebis längre och han är inte ens 2 månader än. Efteråt tog jag och Emilija en lunch på Café Kaka. De har en otroligt mumsig skaldjurssallad där, massa räkor och kräftor som jag tycker så mycket om. Det gör tydligen Emilija också för hennes pannkaka och sylt dög inte längre när hon såg mina räkor. Haha, hon är helt underbar när det gäller mat. Hellre räkor, ris, keso och kesella (inte nödvändigtvis tillsammans) före pannkakor, våfflor och sånt där som de flesta barn älskar. 

Lillkillen mår bättre idag så jag ska passa på att somna lite tidigare än igår nu när han redan somnat här bredvid mig. Sova bort förkylningen borde ju funka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar