torsdag 27 augusti 2015

Pb i Pw

Yes, idag fick jag ihop 6,5km på rundan. Helt slut och mycket nöjd med att vara igång igen. Det är verkligen helt sjukt hur mycket en graviditet tar på en, eller när man tänker efter så är det väl kanske inte så konstigt. Men hur ofta tänker man efter egentligen? :)
Först hade jag en tanke att gå ända till Damirs jobb som jag gjorde nästan dagligen med Emilija. Men kände efter ett tag att det skulle bli alldeles för långt. Hade ju innan idag inte ens kommit upp i 5km och det är ganska precis 5km till Damirs jobb, så att dubbla kändes lite väl mycket faktiskt. Men snart så :) Tänker både på hållning och coren när jag går nu, det har jag väl aldrig brytt mig om tidigare. Men då har jag heller inte haft en löpning att komma tillbaka till. 
Jag får passa på att gå när Emilija är på dagis, kvällarna är inte lika frestande att gå ta sig ut. Men snart är det ju dags att komma tillbaka till gymmet. Fick se att vi utökar barnpassningstiderna från 1 september också, det är ju kanon. Kanske kan flirta in lillkillen hos grannen (och kusin) en stund så vi kan ta en träning tillsammans nån vardag också. Det vore ju helt underbart kul. Eller så får jag se till att Elvis charmar kollegorna på gymmet så de passar honom medans jag tränar :)

Måste ju berätta att mina plankor igår kväll gick jättebra. Ökade på knäplankan till över minuten så jag testade köra på tå och kom upp i halvminuten två gånger. Vilken skillnad från 15s i knäplanka som det blev första gången efter förlossningen. 
Övning ger färdighet, det är bara köra på helt enkelt. 

Min avvänjning av semestergottet är sjukt jobbigt. Allt socker, främst i form av glass, som man stoppat i sig under flera månader nu är fasen jobbigt att slut med. Idag har jag inte ätit nåt sött alls och det är typ det enda jag tänker på just nu. Tuggar frenetiskt på mitt tuggummi med melonsmak. 

Emilija sussar, Elvis sussar, Damir gick precis ner till sig och här sitter jag ensam i stora soffan. Tvåbarnsmamma Nina liksom. Det känns lite overkligt fortfarande, att ha en sån där "Svenssonfamilj", två barn och volvo, haha! Rätt skön känsla ändå, jag älskar verkligen min familj ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar