torsdag 29 september 2011

Bebisstatus vecka 37


HON LIGGER ÅT RÄTT HÅLL NU, HUVUDET NER OCH FÖTTERNA UPP!!!!!!!!!!!!!!!

Ni anar inte vad härligt det känns att få skriva så. Nu slipper jag/vi ta en massa jobbiga beslut. Nu ligger hon som hon ska och vi kör på helt enkelt.
Vi fick se henne på ultraljudet. Helt ärligt kan jag säga att jag har skitsvårt att urskilja vad det är man ser på ultraljudet. Ryggraden såg jag och hennes hand som hon hade uppe vid ansiktet, men det kan lika gärna ha varit hennes fot.
Hon följer sin kurva, lite över det "normala". Barnmorskan sa att hon tror att lillfisen kommer väga lite över 3500g när hon kommer.
Hon ligger som sagt neråt med huvudet, men det är inte fixerat. Vilket innebär att hon inte trängt så långt ner än. Så skulle vattnet gå nu så kommer det massor med vatten. Det är liksom inget huvud som hindrar flödet. Så jag ska lägga lite sängskydd under lakanet. För det vore ju inte så kul att förstöra madrassen liksom.
Skulle vattnet gå måste jag genast ringa förlossningen. Tror hon sa nåt om att de kommer meddela mig då om de tycker jag ska ligga eller kan sitta på vägen in. Haha, det känns så overkligt allt det här.

Idag är det 23 dagar kvar tills det är beräknat. Det är lite drygt 3 veckor. Och DET är helt galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar