onsdag 21 september 2011

Vattengympa

Kom precis hem från vattengympa för gravida. Visste inte riktigt vad jag skulle tro innan, men jag blev verkligen positivt överraskad. När man väl hittade ett tempo som passade och som var skönt, så gick det verkligen jättebra. Men det kändes ju lite strange att göra knälyft med en stor mage i vägen. Men det gick.

Känslan att känna sig smidig igen var riktigt skön. Inga sammandragningar så fort man rör lite på sig. För så är det annars nu. Går jag lite lite för snabbt så drar magen ihop sig direkt. Sjukt obehagligt och så känns det direkt som jag ska kissa på mig. Då är det bara dra ner på tempot och vanka fram.

Men bästa bästa med vattengympan var de två sista låtarna, avslappningen. Man hade två "flytpinnar", en under nacken och en under benen, och så flöt man bara. Andades och bara var. Sååå otroligt jävla skönt. Så avslappnad har jag inte varit på bra länge. Det är alltid nånstans det klämmer, eller tar i eller känns tungt. Nu låg jag i kanske 8 minuter och bara flöt omkring. Helt underbart!!!

Så länge hon är kvar där inne så tänker jag gå på denna vattengympa. Det är bara en gång i veckan så det gäller att passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar