fredag 16 september 2011

Borta bra men hemma bäst

Jag trivs faktiskt väldigt bra här. Lägenheten är helt underbar, den känns verkligen som "hem". Har hittat jättefina mattor på Rusta som jag köpte idag, så nu är det ännu lite mysigare här hemma.
Jag har min syster ca 5 min bort, mamma och pappa 20 min bort, kusiner och annan släkt på ungefär samma avstånd.
Igår ringde mamma och sa att hon var inne i stan och frågade om hon kunde komma över. Att bara sitta och prata med min mamma så är nåt vi aldrig kunnat göra tidigare. Kändes verkligen jättekul. Lite senare kom en gammal klasskompis över när hon slutat jobbet. Jag bjöd på mitt hembakta bröd och lite kaffe. Vi satt och pratade lite om allt och inget. Väldigt trevligt.
Sen nån timme senare ringde det på dörren, då var det syster och hela familjen. Så då fylldes lägenheten av barnljud. Härlig känsla det med.
Vid 20 åkte vi iväg för att kolla på syrrans man när han spelade handbollsmatch.

Vet inte riktigt var jag vill komma med det här inlägget. Men mest vill jag väl få fram att jag trivs så jävla bra med att ha min familj så nära. Jag älskar min familj och jag verkligen älskar att kunna umgås med dem på ett sånt här "oplanerat" sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar