fredag 10 oktober 2014

Fredagsmys...

Japp idag är det fredag och myset är igång för fullt. Emilija och Damir har somnat i ena änden av soffan och i den andra sitter jag med datorn i knät. Fredag är lika med tröttdag. Men taco har vi ätit iaf :)

Jag körde ett Bodyattack direkt efter jobbet idag och det är banne mig det jobbigaste passet alltså. Det är fullt ös från första stund, konditionsträning i 55 minuter och ynka två styrkelåtar som funkar som "vila". Det fullständigt droppade om mig, fick torka golvet flera gånger och jag var till och med svettig genom byxorna. Armarna rann det om, haha, ett bra och svettigt pass. Självklart hade jag inte min pulsklocka på mig, för det hade ju inte varit ett dugg kul att se pulsen ett sånt här pass. Suck!

Det var länge sen jag skrev nu, det blir lite så nu när jag försöker prioritera min sömn. Jag har varit väldigt trött om kvällarna och det är faktiskt skönt att somna när man är så trött. I flera år har jag gått och lagt mig närmare midnatt och det blir lite för lite sömn när jag går upp strax efter 05 på morgonen.

I onsdag spöregnade det när jag cyklade till bussen på morgonen. Alltså på riktigt spöregnade och jag hade inte tagit min regnponcho med mig ner och när jag väl var nere och insåg hur mycket det regnade så fanns det inte tid att springa upp igen. Så jag tänkte om jag cyklar väldigt fort så kommer jag inte hinna bli så blöt. Hmm, det funkade sisådär. Väl på bussen så inser jag att jag kommer bli dyngsjuk om jag skulle sitta så genomsur hela vägen till jobbet, 45minuter. Jag hade ju träningsväskan med mig med  träningskläder i. Visserligen mina shape tights som jag får kämpa med i vanliga fall för att få på mig. Men jag ville verkligen inte bli sjuk så jag kröp ihop lite där längst bak i bussen och trocklade av dessa dyngsura jeans och jag vet inte hur men jag lyckades få på mig mina tights. Haha, superlycklig satt jag nu med torra kläder :)
När jag kom till jobbet hängde jag kläderna på tork på mitt och Carinas element så vid lunch kunde jag byta om igen. Så nu har jag suttit i endast stringtrosor på en kommunalbuss, haha, den ni!

Den här veckan har gått så sjukt fort. Det brukar dem inte göra när man ser väldigt mycket fram emot helgen men det har den verkligen. Massor med träning har väl fått tiden att gå extra snabbt. 

Damir jobbar ikväll så när han går hemifrån ska jag titta på mitt inspelade Idol och bara ha en mysig fredag alldeles solo. Emilija som nu är flyttad till sin säng räknas inte :)
Imorn bär det av till Stockholm, underbara Grand Hotel och show med middag på Golden Hits på kvällen. Jäklar i min lilla låda vilken förträfflig lördag det ska bli :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar