tisdag 14 oktober 2014

Ikväll skulle det inte bli nån träning med B.A.B.Y för mig men så kastades planerna om och självklart passade jag på :)

Ikväll hade vi fått inbjudan till föräldramöte på Emilijas dagis. 18:00 till 19:30 och det skulle ju innebära att jag missade träningen ikväll. Det är så himla bra att det är flera stycken som tycker det är kul och gärna ställer upp och håller passet när jag inte kan. Jag hade skrivit ner ett pass och upplägget såg ut så här:
# Uppvärmning 15 min, se till att bli riktigt varma nu när det är kyligt ute
# Elljusspåret (strax under 1km) ett varv i eget tempo, försök att ha ett löpsteg och inte gå. Hur sakta eller snabbt det än går är det ett löpsteg vi är ute efter. Tänk på den löpteknik vi gått igenom, framfoten, snöre från huvudet, lite framåtlut, höfterna mm.
# Backintervaller lång- och kortbacke i 30 minuter
1. Börja spring upp för kortbacken
2. Kliv lite åt sidan och kör 10st monkey squats
3. Fortsätt backen ner på ”andra sidan”, stanna vid backens slut (är en bänk där)
4. 10st upphopp
5. Spring tillbaka upp på toppen igen
6. Kliv åt sidan och kör plankan, räkna till 30
7. Spring ner för kortbacken tillbaka till där vi startade
8. 10st armhävningar
9. Börja om
Kör 5 minuter, vila 1 minut, kör 5 minuter, vila osv. 
Vilan blir alltså där man är just när 5 minuter gått och behöver alltså inte nödvändigtvis vara vid starten. 

Det här var ett riktigt roligt pass, väldigt jobbigt med långbacken för den var verkligen låååååång. Men ett kul pass med bra blandning och man kom ner bra i pulsen under styrkeövningarna så man kunde få upp den i uppförsbackarna igen. Perfekt intervallträning!
Jag kan verkligen rekommendera kvällens pass, så kör hårt där ute brudar :)

Sen måste jag bara få tacka Barbro aka Krutgumman, som skickat in en insändare i lokaltidningen om att jag förtjänar Dagens ros. Det var verkligen en jättefin gest och jag blev otroligt rörd och glad när jag såg vad hon skrivit. Vilket härligt gäng vi blivit och vilka härliga vänner jag fått genom B.A.B.Y Runners Team Sverige. Det är verkligen mer än bara träning ♥
Inte nog med uppmärksamheten från B.A.B.Y så har jag fått jättefina kommentarer på den från mina vänner och jag tror den är uppe i över 100 likes på min facebooksida. Det värmer verkligen hjärtat och får mig att känna mig stolt. Tack alla, det betyder massor och jag blev verkligen superglad ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar