söndag 19 oktober 2014

Söndag hela dagen...

Idag har jag haft den bästa morgonen på länge. Emilija kom in till mig vid 7:30 och sa:
- Ni vill inte jag sova mer!
Så jag tog på mig min nyinköpta pyjamas så hade vi pyjamasmys i TVn framför Bolibompa. Hon är så himla mysig, ska sitta nära och ber man om en kram så får man en riktig bamsekram.
Sökte fram Mauro Scocco´s Du är aldrig ensam och satt och sjöng med i texten. Så mycket kärlek som jag känner för min lilla tjej är helt obeskrivligt.
Innan man får barn vet man inte vad det innebär och tur är väl det för det skulle vara hemskt att veta vad man går miste om. Oändlig kärlek ♥ ♥ ♥


Efter vår lilla mysstund åkte vi och kolla på Bella som hade handbollsmatch. Bella är Emilijas absoluta favorit och inte så konstigt. Bella är världens finaste kusin, så go och omtänksam.
Efter att ha sett Bellas lag utklassa Kolsva så styrde vi kosan hemåt. Jag skrev ju tidigare idag att jag hade beslutsångest vad jag skulle träna. Borde och vill är två helt olika saker. Det blev en borde och jag tog på mig löparkläderna (alldeles för varma) och stack ut på en runda. Första tanken var 5 km men sen tänkte jag att jag borde kunna springa lite längre så skulle det kännas lite bättre än en 5a. Det blev 7,8km och det kändes kanon, jag flåsade ganska mycket men va tusan gör det bara fötterna fortsätter springa så?!! Hahaha!
 Ikväll har jag fixat matlådor, både lunch och middagar för hela veckan. Det blir jäkligt enformigt men det är enklast så. Jag får variera med vilka grönsaker jag har till. Jag tycker det är bäst att göra så här och slippa lägga nån tid på vardagarna på matlagning. Emilija såklart men det går väldigt snabbt att göra mat till henne. Oftast gör jag flera matlådor åt henne också när jag lagar, så det finns alltid i frysen. Det är ett tips till er som undrar hur vi får tid till all träning, matlådor is the answer.
Känner av halsen ikväll och jag vill absolut inte bli sjuk nu när allt flyter på så bra med min träning. Ja, det hade jag ju inte velat bli ändå men ännu mindre nu iaf. Köpte granatäpple som jag har hört ska vara en vitaminbomb. Så nu håller jag tummarna att det inte känns värre imorn.
Nu ska jag faktiskt krypa ner under täcket och kolla på ett avsnitt av Homeland innan jag somnar. Jag gillar min nya vana att somna tidigt på kvällarna :)

Hoppas ni haft en härlig helg där ute ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar