söndag 19 oktober 2014

Så mycket att välja på...

Som ni säkert märkt har jag varit otroligt dålig på att blogga, det har helt enkelt prioriterats bort. Sorry för det men jag börjar inse att om jag ska hinna med allt jag vill hinna med och samtidigt få mina välbehövliga timmars sömn så är det nåt som måste prioriteras lite lägre. Nu har det blivit bloggen, men jag tänker inte överge den helt men jag skriver när jag känner att jag har tid. Som nu....

Satt precis och åt frukost och funderar på vad jag ska träna idag. Det finns alldeles för stort utbud för att lätt kunna välja. Veckan har inte tillräckligt med dagar för att jag ska kunna träna allt jag vill träna. Jag delar upp mina val i tre kategorier;
Löpningen - som jag absolut vill och känner att jag måste hålla igång för att inte falla tillbaka till ruta ett. Jag har ändå tagit mig en lång väg när det gäller min löpning och det vore otroligt tråkigt att tappa det här nu.
Styrketräning - som jag prioriterat bort allt för länge men hela tiden saknar när jag väl kör. Jag hatar att bli svagare och jag vet att det är styrketräningen som formar kroppen bäst. Jag tycker ju muskler är så sjukt snyggt.
Gruppträning- som jag precis nyligen har kommit igång med igen och tycker är nummer ett i rolig träning. Jag tycker det är skitkul att träna i grupp igen. Få hjälp av en instruktör och andra i klassen att pressa mina gränser. Svettas sällan så mycket som på passen.

Ja, det här är alltså den träning jag vill hinna med på mina 6 dagar träning i veckan. Hur göra?
Igår körde jag och Damir armar på gymmet, på väg ner fick jag ett sms från Mac som frågade om vi skulle köra ben. Ben tänkte jag, ben var det typ 2-3 veckor sen jag körde. Det är ju helt galet! Axlar minns jag inte ens sist jag tränade. Bröst körde jag ett pass nu i veckan, eller hmm, det var nog förra veckan nu när jag tänker efter. Ryggen körde jag igenom lite snabbt en halvtimme i onsdags. Ja ni ser ju, det här formar ju inga muskler.
Sprungit har jag inte gjort sen Tjurruset, förutom intervallerna med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna, jäkla tur jag har våra tisdagar iaf. Men distans har jag inte kört på jättelänge. Eller distans och distans, jag har inte springit några km alls i vanlig jogg.
Så vad har jag tränat då mina 18 pass dessa 19 dagar i oktober???

Haha, tacksamt problem kanske men ändå, det är svårt att få till när man behöver köra två sorters träning lite mer och det är den tredje jag tycker är roligast.

Har ni liknande problem? Hur gör ni?
Man kanske kan dela upp det veckovis, att man har prio styrka och löpning 2 veckor och sen gruppträning 2 veckor? Eller ska jag helt enkelt fortsätta köra det jag tycker är roligast just nu? Men jag får ju lite småångest över att jag inte löptränar nåt eller styrketränar alldeles för lite.

Vikten vet jag beror helt på min mathållning, så den biten står helt utanför den här biten. Skönt det iaf, haha!

Idag tänker jag så här:
Jag skulle behöva köra ett riktigt rejält benpass, tungt som fan och bara mata reps.
Sen skulle jag också behöva springa minst 5km, antingen ute eller på bandet. Det spelar mindre roll var bara det görs.
Det är en dansklass klockan 13 som vore skitkul att prova på.


Aaaaaaaaaaaaaaah, vad göra???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar