måndag 11 januari 2016

En MYCKET bättre dag idag

Looks lika a million dollars huh??! 
Efter frukost idag packade vi ihop oss i bilen och åkte först till affären för att köpa mat till mina matlådor och sen drog vi till Isstadion. Vi var ensamma om den tanken idag för vi hade hallen helt för oss själva. Elvis somnade på typ 2 sekunder så jag och Emilija kunde vingla omkring bäst vi ville. Helt sanslöst hur mycket bättre hon blivit på dessa tre gånger. Varför blir inte jag så mycket bättre för? Haha.

Idag fick jag nya piller mot smärtan så jag känner mig som en helt ny människa. Är så tacksam att de lyssnade på mig att jag ska ringa imorn och berätta hur mycket bättre jag mår. Kan säkert vara trevligt för dem att få höra positiva reaktioner också :)

Idag bad jag om vikarie till mitt cykelpass på onsdag. Skittråkigt men det skulle vara helt omöjligt att köra då. Tänkte vila helt från träning ett par dagar till iaf. Tänker mig att man lurar kroppen när man går på starka tabletter och kanske gör nåt skadligt istället för gott för kroppen. Typ.

Dieten går fortsatt bra, 4 dagar avklarade och det är väl egentligen inte speciellt mycket men varje dag är en dag närmare målet. Jag måste så på det på det sättet, annars skiter jag i det och ger upp. Jag väger mig varje dag nu och det är absolut inte för att jag tycker vikten är det som spelar roll utan för att jag vet att om jag ska väga mig dagen efter så räknas allt jag stoppar i mig idag. Man måste hitta sina knep. 
Många andra vill säkert inte ens väga sig en gång i veckan men varje dag funkar för mig iaf. Jag lär mig otroligt mycket om min egen kropp på det viset. Inte på fyra dagar kanske men efter Emilija gick jag på diet i 20 veckor, så lärde jag mig exakt hur kroppen reagerade på olika saker. Mens, ägglossning, hårt träning, alkohol mm. 

Nu sover barnen och jag ska krypa ner under en filt och fortsätta kolla på Nej till Cancer. 
Ha en trevlig kväll där ute ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar